با پایان یافتن مهلت مقرر در آیین نامه و اتمام ثبت دبیرخانه ای عکس های رسیده، سیمای هشتمین جشنواره ملی عکس آماتوری آبرنگ ترسیم شد.
در این دوره از جشنواره که در سه بخش آزاد، عکس‌های الکترونیکی و آیین‌ها و فرهنگ بومی خراسان  برگزار می شود،  6105 عکس به دبیرخانه رسیده که این امر بار دیگر نشان از پویایی و توان بالای جریان عکاسی آماتوری و همت بالای عکاسان علاقه مند و صاحب ذوق ایرانی دارد.
جشنواره عکس آبرنگ ضمن قدردانی از عکاسان گمنام دور و نزدیک ، به اطلاع می رساند:
از این تعداد عکس، ۴۲۵۴ قطعه در بخش آزاد، ۱۷۰۳ قطعه در بخش عکس های الکترونیکی و ۱۴۸ قطعه در بخش عکس های آیینی خراسان حضور دارند. داوری این جشنواره که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود توسط مسعود امیر لویی، دکتر محمد ستاری، ساعد نیک ذات، کوروش ادیم و محمدرضا طهماسب‌پور صورت می گیرد و حداکثر ۱۵۰ عکس در بخش های مختلف جشنواره وارد بخش رقابت اصلی می شوند. نتیجه داوری و اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیمه اردیبهشت ماه اعلام می شود. مراسم پایانی، نمایشگاه آثار برگزیده و انتشار و توزیع کتاب جشنواره در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
حضور عکاسانی از شهرستان های لار، رودبار، دلیجان، بندر شرفخانه، خرمدره، الیگودرز، بروجن، دولت آباد، چابکسر، بناب، شبستر، املش، دره شهر، کلیبر و آستانه اشرفیه که برای نخستین بار در این جشنواره شرکت می کنند، جای امتنان و تقدیر دارد. برای مشاهده اسامی شرکت کنندگان به سایت این جشنواره مراجعه کنید.