رشد کمی و کیفی علاقمندان به هنر عکاسی در دهه اخیر و خصوصا در نیمه دوم آن، قابل قیاس با هیچ دوره تاریخی از آغاز پیدایش این پدیده در ایران نیست و جهانیان نیز بیش از هر زمان دیگر به نقش و اهمیت و تاثیر انکارناپذیر تصاویر عکاسانه پی برده اند. لذا در راه رونق و توسعه این هنر در وجوه مختلف آن در کشور نیاز به بازاندیشی روش‌ها و راه کارها و نمایش و نقد کیفی و بهینه احساس می شود. موسسه توسعه هنرهای تجسمی با همکاری برخی ارگان‌ها و شرکت‌های علاقمند اقدام به برگزاری یک سلسله نمایشگاه‌ها و جلسات تحلیلی و چاپ کتاب‌هایی از آثار هنرمندان عکاس سراسر کشور کند که در مرحله اول آن نمایش آثار عکاسان جوان شهرستانی از اولویت ویژه برخوردار خواهد بود.
اولین دوره نمایشگاه ها در مرداد ۱۳۸۷ و در گالری ماه مهر در تهران، طبق جدول زمان بندی شده که متعاقبا اعلام خواهد شد و بر اساس تقسیم استان های کشور به چهار منطقه، برگزار می شود.
در ایام برگزاری هر نمایشگاه یک جلسه نقد و بررسی و تبادل نظر با حضور صاحبنظران و ناقدان این حوزه برگزار خواهد شد. پس از پایان ماه هنرعکاسی کتابی شامل عکس‌های به نمایش درآمده به همراه چکیده‌ای از فرازهای مهم مطرح شده در جلسات تحلیلی چاپ خواهد شد.
با این توضیح گروه برگزاری ماه هنر عکاسی افتخار دارد از علاقمندان شهرستانی دعوت کند تا با ارسال آثار خود به پست الکترونیکی mah_honar_aks@yahoo.com تا ۱۵ خرداد ۸۷ شرایط را برای اجرایی نمودن فعالیت های فوق فراهم کنند. شایان ذکر است که سرپرستی گروه برگزاری و کار انتخاب آثار به نمایش درآمده به عهده آقای کوروش ادیم با همراهی صاحبنظران این رشته است.

نکات قابل توجه:
۱- شرکت علاقمندان به کلیه شاخه‌های فعال عکاسی با توجه ویژه به عنصر خلاقیت و پویایی در نگاه عکاسانه بلامانع است.
۲- جوان بودن افراد شرکت کننده (زیر ۳۰ سال) به شرط داشتن ویژگی های بند ۱ موجب اولویت در انتخاب خواهد شد.
۳- نمایشگاه ها حالت غیر رقابتی داشته و برنده نخواهند داشت.
۴- در مرحله اول ماه هنر عکاسی حداکثر از ۴۰ عکاس و در هر نمایشگاه از ۱۰ عکاس و از هر عکاس حداکثر ۶ قطعه عکس به نمایش در خواهد آمد.
۵- هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ اثر با کیفیت تکنیکی مطلوب (قابل چاپ در ابعاد ۲۵×۲۰ با کیفیت ۲۰۰dpi و فرمت JPG Low و در حد انتخاب اولیه ارسال کند.
۶- از پذیرفتن آثار پس از مهلت مقرر معذوریم.
۷- با هر فایل ارسالی نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، شهرستان، استان، مدت و سابقه و توضیحات ضروری دیگر را ارسال دارید.
۸- گروه برگزاری حق دارد نمایشگاه را پس از تهران در چند شهر دیگر و در صورت امکان در دیگر نقاط دنیا برگزار کند.
۹- یک عکس از آثار منتخب نهایی هر عکاس برای مقاصد آموزشی، نمایشگاهی و انتشاراتی با حفظ حقوق عکاس در نزد گالری ماه مهر خواهد ماند.
۱۰- قیمت گذاری عکس ها برای ارائه نهایی به عهده سرپرست گروه برگزاری و شورای کارشناسی گالری ماه مهر خواهد بود.