javan.jpg

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر ارومیه در سال مزین به نوآوری و شکوفایی، در راستای اهداف فرهنگی خود در نظر دارد جوانان را از نگاه دوربین به نمایش بگذارد. جوان آئینه تمام نمای خصوصیات بارز و نهفته یک ملت است که در آن ترکیبی از تأثیرات محیط تربیتی با شرایط اقتصادی، فرهنگ روز جامعه، نیازهای فکری، تلاش برای معنابخشی، جسارت و نواندیشی، سنت و مدرنیسم و نیاز … همه و همه در یک قالب گنجانده می‌شود و برآیند آن کنشهای رفتاری و طرز نگاه نسل جوان است که با ره‌توشه آن به سازماندهی نظام اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فردای جامعه قدم بر می‌دارد.

این جشنواره در ۳ بخش برگزار می‌شود:

الف – بخش ویژه: نوآوری و شکوفایی تحولات بارز در تمام بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هنری کشورمان شرایط ویژه‌ای را برای نزدیک شدن به موضوعاتی فراهم می‌آورد، که هنرمندان عکاس بتوانند تمام ارزشهای مادی و معنوی این تحول را در تمام شاخه‌ها بالاخص موضوعات فرهنگی و هنری ره‌گیری کرده و ضمن آمیختن آن با خلاقیتهای فردی، نگرش نو و بدیعی به موضوعات داشته باشند.
 ب- جوانان از نگاه عکاسان: در این بخش تمامی موضوعاتی که جوانان با آن در ارتباط هستند مورد نظر خواهد بود. از جمله جوان و فرهنگ، جوان و ورزش، جوان و کار، جوان و اوقات فراغت، جوان و سیاست، جوان و گرایشات دینی و مذهبی و . . .
ج- آزاد: از نظر مجریان نگاه خلاقانه عکاس در اولویت قرار دارد – در این بخش فقط عکاسان زیر ۲۵ سال می‌توانند شرکت کنند.

– از کلیه هنرمندان عکاس دعوت می‌شود برای پربار نمودن جشنواره آثار خود را به همراه فرم تکمیل شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنید.
– توجه: هر عکاس فقط در دو بخش می‌تواند آثار خود را ارائه کند. عکس‌ها باید در گستره جغرافیای ایران عکاسی شوند.

 شرایط شرکت:

  • شرکت تمامی عکاسان در  این جشنواره آزاد است.
  •  هر عکاس مجاز است حد اکثر ۱۰ قطعه تک عکس و یک مجموعه بین ۳ تا ۵ عکس با موضوع مشخص به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند. هر مجموعه  یک عکس محسوب خواهد شد.
  • عکس‌ها فقط بصورت فایل دیجیتال با  وضوح ۳۰۰ DPI و فرمت JPG در ابعاد حداقل طول ۳۰ cm به همراه پرینت یا چاپ A4 ارسال شود.
  • فولدر اصلی  به نام شرکت کننده نام گذاری شود.
  • در صورت داشتن مجموعه عکس یک فولدر به نام تک عکس و یک فولدر به نام مجموعه در داخل فولدر اصلی باز شده و عکس‌های هر فولدر به ترتیب ردیف، شماره گذاری شود.
  • نام گذاری فایل‌های داخل فولدرها با قید عنوان عکس و بر اساس ترتیب عکس‌ها انجام پذیرد.
  • فرم شرکت در مسابقه به دقت کامل شده و ترتیب عکس‌ها با شماره فایل‌ها و پرینت‌ها هماهنگ باشد.
  • چاپ عکس‌های انتخابی نمایشگاه به عهده برگزار کننده خواهد بود.
  • انتخاب  و داوری براساس عکس‌های  ارسالی است، لطفاً در کیفیت آنها دقت شود. به ازاء هر عکس پذیرفته شده به نمایشگاه، مبلغ بیست هزار تومان به عنوان حق رایت به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.
  • ضمناً CD و عکسهای ارسالی عودت داده نشده و بعد از پایان جشنواره معدوم خواهند شد.
  • برگزار کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را  با ذکر نام عکاس در انتشارات مربوط به جشنواره داشته و یا چنانچه در آمدی از فروش آثار مذکور حاصل شود با موافقت صاحب اثر سهم عکاس بر اساس تعرفه برگزار کننده، پرداخت خواهد شد.
  • عکس‌های پذیرفته شده به صورت نمایشگاهی معتبر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
  • تصمیم گیری در باره مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است.

جوایز:
بخش الف جایزه نفر اول هشت میلیون ریال، جایزه نفر دوم شش میلیون ریال، جایزه نفر سوم چهار میلیون ریال
بخش ب جایزه جایزه نفر اول هشت میلیون ریال، جایزه نفر دوم شش میلیون ریال، جایزه نفر سوم چهار میلیون ریال
 بخش ج  جایزه نفر جایزه نفر اول هشت میلیون ریال، جایزه نفر دوم شش میلیون ریال، جایزه نفر سوم چهار میلیون ریال

 گاهشمار: آخرین مهلت دریافت آثار ۱۵ آبان ۸۷ (تا ۱۸ آبان ۸۷ تمدید شد)، انتخاب و داوری ۲۰ آبان ۸۷، نمایشگاه ۱۶ الی ۲۵ آذر ۸۷، مراسم اهداء جوایز ۱۸ آذر۸۷
هیئت داوران: سیف‌ا… صمدیان، اسماعیل عباسی، امیرعلی جوادیان، رومین محتشم، جواد پورصمد

آدرس دبـیرخـانه: ارومـیـه خیـابان ارشـاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی
تـلـفـن:  3450092 – 3362220 – ۰۴۴

فرم شرکت در مسابقه