شب گذشته همزمان با میلاد حضرت ولی عصر، مراسم اهداء جوایز و افتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره عکس کودک در فضای سینما تابستانی کانون پرورشی کودکان و نوجوانان برگزار شد. محوطه سینمای تابستانی کانون پرورشی، پس از ۳۰ سال به مناسبت افتتاح این برنامه مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت.
مراسم با سرود ملی و تلاوت قرآن و سخنان علیرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره آغاز شد و در ادامه مهدی رحیمیان بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و با دعوت از دیگر اعضای هیات داوران و مدیران کانون پرورشی برای اهداء جوایز مراسم اهداء جوایز به برگزیدگان این دوره آغاز شد.
 بخش کودک: باران توجهی۹ ساله از مشهد تقدیر، مهران بهرامی ۱۱ ساله از مشهد رتبه سوم، الهه صادقی زرنوشه ۱۲ ساله از قم رتبه دوم، اردلان حسنعلی زاده ۱۰ ساله از قوچان رتبه اول.
در بخش نوجوان: مهدی فروغی سبزوار از مشهد رتبه سوم، محمد مهدی مومنی از تهران رتبه دوم، فاطمه السادات حسینی زهرایی از مشهد رتبه اول
در بخش بزرگسال: سید محسن سجادی از تهران تقدیر، کاظم حسینی از مشهد تقدیر، شاهرخ حیدری از اهواز رتبه سوم، میعاد آخی از اهواز رتبه دوم، محمد حسن باقری از قوچان رتبه اول
با پآیان اهداء جوایز پویانمایی "بارون می یاد جَر جَر" به نمایش در آمد و سپس حاضرین به بازدید از نمایشگاه و پذیرایی دعوت شدند.

نمایشگاه عکس های برگزیده تا ۳۱ مرداد در سالن سینمای کانون پرورشی کودکان و نوجوانان واقع در خیابان وزراء برپاست.