یازدهمین دوسالانه عکس ایران، پس از وقفه‌ای چند ماهه در روند برگزاری، امسال در ابعاد وسیع همزمان در تهران و چند استان کشور برگزار خواهد شد. این تصمیم در جلسه محمود شالویی رییس شورای سیاست گذاری دوسالانه و اعضاء شورا، گرفته شده است. در این جلسه که بیست و یکم مرداد در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، دبیری اسماعیل عباسی و مفاد فراخوان مصوب شورای سیاست گذاری به تایید مجدد رسید. همچنین سید عباس میرهاشمی به عنوان نماینده تام الاختیار رییس شورای سیاست گذاری معرفی شد.

لازم به یاد آوری است در پی تغییر مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه امسال، مسیر برگزاری دوسالانه با فراز و فرودهایی رو به رو شد اما در نهایت با توافق انجام شده شاهد برگزاری یازدهمین دوره دوسالانه در سال جاری خواهیم بود.
محمود شالویی، مدیرکل جدید دفتر امور هنرهای تجسمی ششم خرداد، در جلسه‌ای با اعضاء شورای سیاستگذاری، روند طی شده را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر برگزاری دوسالانه عکس، تصمیم‌گیری در خصوص محل دبیرخانه، تاریخ جدید و تغییرات احتمالی فراخوان را به جلسه بعد موکول کرد.
این جلسه در روز ۲۶ خرداد برگزار شد  اما به نتیجه مشخصی نرسید و اعضاء شورای سیاستگذاری دیدگاه و نظرات خود را در نامه‌ای برای مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی ارسال کردند.
جلسه دیگری در تاریخ بیست و پنجم تیر در محل موزه هنرهای معاصر تهران و به دعوت رییس شورای سیاستگذاری برگزار شد. در این جلسه محمود شالویی با ارایه آیین‌نامه برگزاری دو سالانه‌ها که از سوی دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است موضوع برپایی دوسالانه  براساس این آیین نامه را به بحث و تبادل نظر گذاشت. این جلسه پس از ۵ ساعت تبادل نظر به پایان رسید.
پس از این جلسه اعضاء شورا با بررسی درخواست های مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی در نامه ای ضمن طرح نظرات خود و تاکید بر مصوبات قبلی شورا تصمیم گیری نهایی درباره برگزاری دوسالانه را به محمود شالویی سپردند. در نهایت با برپایی جلسه بیست و یکم مرداد و توافق انجام شده سرنوشت دو سالانه یازدهم مشخص شد.
بر اساس آخرین اطلاعات روند اجرایی دوسالانه با بررسی امکانات مراکز استان های آماده برگزاری و تدارک انتشار فراخوان مجدد در جریان است.