به مناسبت بیستمین سال برگزاری جشنواره Visa pour l’Image که در شهر پرپینیان فرانسه برپا می‌شود ٢٠ عکاس از سراسر جهان انتخاب شده‌اند تا نمایشگاهی از عکس‌های خود برگزار کنند.


یکی از این عکاسان آلفرد یعقوب زاده است که در این دوره یکی از چهار نامزد در بخش Visa d’Or است که  برای گزارش تصویری‌ای با عنوان “اقلیت های مذهبی در ایران” که در نشریه فیگارو چاپ شده، انتخاب شده است.


نمایشگاه عکس پرپینیان از بزرگترین و با کیفیت ترین نمایشگاه‌های فوتوژورنالیزم است که همه ساله در فرانسه برپا می‌شود. امسال این رویداد از ٣٠ آگوست تا ١۴ سپتامبر برگزار می‌شود و هفته تخصصی که در آن عکاسان و آژانش های مختلف با هم ملاقات می‌کنند از اول تا هفتم سپتامبر برگزار می شود و تقریبا همه آژانس های عمده عکس جهان، بنگاه‌های انتشاراتی و عکاسان بزرگ در آن نمایشگاه دارند.




آلفرد یعقوب زاده در یک سال گذشته روی پروژه اقلیت‌های مذهبی ایران کار کرده است. او مجموعه عکس اقلیت‌های مذهبی در ایران را برای آژانس عکس “سیپا” گرفته است.


دیگر شرکت کنندگان این بخش کارلوس اسپوتورنو از آژانس “گتی ایمیج” با مجموعه عکس زینگ جیانگ؛ غرب دور چین، برنت استیرتون از آژانس گتی ایمیج با مجموعه عکس پارک ملی ویرونگا؛ شرق جمهوری دموکراتیک کونگو و اگنس دربیز (VIImentor program) با مجموعه عکس عبادتگاه سرنوشت (از یک معبد در تایلند) هستند.


جایزه نفر برگزیده  Visa d’Orروز جمعه، ۵ سپتامبر ٢٠٠٨، اهدا می شود. امسال برای اولین بار به نفر برگزیده گزارش تصویری ٨٠٠٠ یورو داده می‌شود.


چهار نامزد در بخش تک عکس خبری Visa d’Or عبارتند از:


 یاسویوشی چیبا از آژانس AFP با عکسی از کنیا، فیلیپ بلنکین سوپ از آژانش NOOR با عکسی از زلزله چین، جان مور از آژانس گتی ایمیج با عکسی از ترور بی‌نظیر بوتو و آنتونی سوآو از با عکسی از حصار بین مکزیک و امریکا.


جوایز تک عکس خبری هم در روز شنبه ۶سپتامبر، داده می شود و برای اولین بار در این بخش نیز به نفر برگزیده ٨٠٠٠ یورو داده می‌شود.