دبیرخانه جشن تصویر سال ضمن اعلام استقبال بیش از انتظار هنرمندان عکاس، فیلمساز، گرافیست و کاریکاتوریست از فراخوان ششمین دوره جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر هنرمند، به تمدید دو هفته ای مهلت ارسال آثار هنرمندان فقط در دو بخش ویژه عکاسی با عناوین: " ورزش در محلات تهران" و  " عکاسان از نگاه عکاسان" اشاره نمود. این دبیرخانه  با ذکر اهمیت و ویژگیهای هنری و اجتماعی دو بخش ویژه عکاسی در این دوره از جشن تصویر سال خاطر نشان کرد که حداکثر تا پایان مهرماه آماده دریافت آثار عکاسان در این دو بخش می باشد.
 در  بخش عکاسی از ورزش در محلات تهران که با همکاری تربیت بدنی شهرداری تهران و با هدف گسترش ورزش در بین اقشار مختلف مردم و ارتقاء کیفی هنر عکاسی در رابطه با مقوله ورزش برگزار می شود، امسال علاوه بر نمایش آثار برگزیده در نمایشگاه بزرگ تصویر سال و نیز چاپ در کتاب تصویر سال، به آثار منتخب هیئت داوری ویژه این بخش، جوایز ارزنده ای نیز از سوی تربیت بدنی شهرداری تهران اهدا خواهد شد.
در بخش" عکاسان از نگاه عکاسان" نیز علاوه بر آثار مربوط به سلف پرتره عکاسان، لحظات ناب حضور عکاسان در فضاها و صحنه های مختلف عکاسی مورد نظر برگزار کنندگان جشن تصویر سال می باشد که آثار برگزیده این بخش نیز علاوه بر نمایش بصورت اسلاید شو در روز ویژه عکاسان، در قالب ویژه نامه مجله تصویر چاپ و  منتشر خواهند شد.