اولین جشنواره عکس فیروزه فردا جمعه، ۱۹ مهر ۸۷، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.
نکته مهم این جشنواره، دو روز عکاسی بیش از ۲۰۰ عکاس از شهر تبریز و داوری از بین همان عکس‌هاست.
حسن سربخشیان دبیر نخستین جشنواره عکس فیروزه با اشاره به استقبال عکاسان از این جشنواره گفت: باید منتظر پایان جشنواره باشیم تا ارزیابی دقیقی از آن صورت گیرد. ولی با توجه به شروع خوب آن و نظرسنجی‌هایی که خودم از عکاسان کرده‌ام، استقبال آنها از این شیوه خیلی زیاد است و انرژی مضاعفی برای برگزاری آن دیده می‌شود.
وی گفت: شهرداری در طول سال‌های اخیر متوجه شده است که توجه به بخش فرهنگی در زندگی شهری یکی از نیازهای اساسی بشر امروز است و وظیفه شهرداری‌ها فقط ساختمان سازی و دریافت عوارض نیست.
دبیر این جشنواره گفت: حرکت شهرداری تبریز در برگزاری جشنواره فیروزه نتایج کاربردی زیادی برای سازمان‌های دیگر دارد. جشنواره فیروزه یک پژوهش تصویری برای سایر سازمان‌ها و خود شهرداری است و مدیران و برنامه‌ریزان شهری می‌توانند از این عکس‌ها استفاده عملی کنند.
پیمان هوشمند زاده، یکی از داوران جشنواره گفت: اطمینان دارم جشنواره فیروزه نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
وی تأکید کرد: این جشنواره در نوع خودش یک نوآوری قابل توجه است و به قولی می‌توان حضور ۲۳۰ عکاس در یک مکان خاص را عکاسی آن لاین و فی البداهه دانست.
هوشمندزاده تجربیات حسن سربخشیان دبیر جشنواره را در عکاسی خبری در نوآوری‌های این رویداد مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم عکس‌های خوبی در این سه روز جمع آوری شود.
بیتا ریحانی، یکی از شرکت کنندگان این جشنواره،  گفت: برای این جشنواره برنامه‌ریزی خوبی شده بود. مردم شهر را از یک ماه پیش توسط رسانه‌ها آماده کرده بودند و در بازار مردم از عکاسان استقبال کردند.
نیما افشار نادری، شرکت کننده دیگر این جشنواره، درباره کارگاه هایی که شب ها در سینما قدس برگزار شد گفت: کارگاه‌ها خیلی خوب بود و کلا جو جشنواره گرم بود.
وی گفت: در کل برنامه، شتابزدگی وجود داشت که باید ایستاد و نتیجه را دید.
افشار نادری درباره عکاسی در این دو روز گفت که به علت این که گروهی برای عکاسی می‌رفتیم می‌توانستیم راحت عکاسی کنیم.
سارا کربلایی، یکی دیگر از شرکت کنندگان، گفت: به نظر من این جشنواره کمی مشکل برنامه‌ریزی دارد. ما بی‌برنامه در شهر می‌چرخیم و برای کسی که با شهر آشنا نیست سردرگمی ایجاد می‌شود. حسن این جشنواره سفر گروهی با عکاسان است و این گردهمایی جنبه‌های آموزشی دارد.
محمدرضا بهارناز، نیز از شرکت در این جشنواره ابراز رضایت کرد و گفت: شیوه برگزاری و موضوعات انتخابی خیلی خوب بود و خلافیت در آن بود اما نارسایی‌هایی در کارهای اجرایی از جمله پذیرش بود.
به نظر بهارناز مدت زمان دو روز برای این موضوع کوتاه بود اما داوران می‌توانند از بین تک عکس‌ها مجموعه عکسی از تبریز فراهم کنند و استان‌های دیگر با دیدن نتیجه آن می‌توانند از نیرو و بینش جوانان در راستای این کار فرهنگی استفاده کنند.