معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش‌های پنج‌گانه نخستین جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب نور ۹ آبان‌ با حضور «عزت‌الله ضرغامی» رئیس رسانه ملی، «زهره طبیب‌زاده نوری» مشاور رئیس جمهور در امور بانوان، «پروین سلیحی» مدیر دفتر امور زنان و خانواده صدا و سیما و جمعی از دست‌اندرکاران جشنواره «نور» برگزار شد.

در بخش عکس این جشنواره، حدود ۹۰ قطعه عکس از میان ۱۳۰۰ عکس ارسالی به دبیرخانه جشنواره، در سه بخش خلاقه،خبری و حجاب در اقوام به مسابقه راه یافتند.

این آثار اسفندماه سال گذشته از سوی هیئتی ۹ نفره از عکاسان داوری شد که بر اساس آن در بخش خلاقه با داوری امیر امیری،محمود مروتی و نازی نیوندی ۲۷ اثر پذیرفته شد.
در بخش عکس خبری ۲۵ اثر به نمایشگاه راه یافت که این آثار را فریبا اباذری، رسول اولیاءزاده و محمود ظهیرالدینی داوری کردند و ۳۶ اثر نیز در بخش حجاب در اقوام پذیرفته شد که علیرضا کریمی صارمی، سعید محمودی ازناوه و افشین بختیاری داوری آثار این بخش را بر عهده داشتند.

بر اساس اعلام هیئت داوران، مجموعه عکس ابوالفضل نسائی از روسری‌های ترکمن در بخش حجاب در اقوام جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.
در بخش خلاقه هیچ اثری شایسته دریافت جایزه نخست انتخاب نشد، جایزه دوم به نعیمه نعیمایی رسید و سید احسان باقری جایزه سوم این بخش را از آن خود کرد.
در بخش عکس خبری، محمد حسن باقری، سحاب زری باف و آزاد پراکنده جوایز اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش حجاب در اقوام نیز جمشید فرجوندفردا، روشن نوروزی و علیرضا عزتی به جوایز اول تا سوم این بخش دست یافتند.