ششمین سوگواره عکس عاشورا در پی عمل به عهد خویش و به دنبال استقبال اهالی هنر و اندیشه از طرح موضوع تحریفات عزاداری عاشورا در سوگواره پنجم، در این نوبت نیز در این میدان، چاووشی قافله عاشقان سیدالشهداء را خواهد نمود که با نگریستن پیرایه ها و کژتابیها بردامن عرشی عزای سیدالشهداء با عکس، خون خواهند گریست و از حنجره لنز دوربینشان مصیبت تحریف را جار خواهند زد و سوگواره نیز در نمایشگاهی، پژواک این فریادهای آگاهانه را به گوشِ شنوای چشمهای حقیقت بین خواهد رساند.

دوربین ها در دو بخش زیر به سراغ سوژه ها خواهند رفت:
۱- تحریفات شکلی؛ گونه ای از عزاداری که از عنصر و شکل عزا و مصیبت تهی باشد.
۲- تحریفات محتوایی؛ گونه ای از عزاداری که نسبت به هدف یا اهداف سیدالشهداء (علیه السلام) که در مصیبتشان به سوگواری پرداخته می شود بی تفاوتی اعلام شود.
نظیر: پرداختن به عزاداری به قیمت ترک اوامر الهی و یا ارتکاب محرمات، پرداختن به عزاداری به قیمت تضییع حقوق مادی و معنوی مردم(حق الناس) و پرداختن به عزاداری به قصد توجیه خلافکاریها و بداخلاقیها.

شرایط ارسال آثار:
۱- تمامی عکاسان می توانند در این سوگواره شرکت نمایند.
۲- هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۵ قطعه تک عکس و یک مجموعه عکس(حداکثر ۷ قطعه) به دبیرخانه سوگواره ارسال کند.
۳- عکس ها باید با قدرت تفکیک ۳۰۰ dpi و عرض حداقل ۲۰ سانتی متر برروی لوح فشرده ارسال شوند و به جای نام هر فایل عکس، نام عکاس، عنوان عکس، تاریخ و محل عکاسی نوشته شود.
۴- هر عکاس باید فرم شرکت در سوگواره را تکمیل کرده و به همراه لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره ارسال کند. (آثار بدون فرم شرکت در سوگواره داوری نخواهند شد)
۵- به جز آثار پذیرفته شده، آثار ارسالی برگشت داده نمی شود و لوح فشرده ارسالی، معدوم خواهد شد.
۶- این سوگواره نفرات برگزیده نداشته و به تمامی افرادی که آثارشان پذیرفته شود، به ازای هر تک عکس مبلغ ۱۰۰ هزارتومان و مجموعه عکس ۱۵۰ هزارتومان به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.
۷- برگزارکننده حق استفاده از عکس های پذیرفته شده را ـ با ذکر نام عکاس ـ  برای خود محفوظ
می داند.
۸- آثار پذیرفته شده در محل دانشگاه هنر تهران ـ واقع در خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از خیابان انقلاب روبروی خیابان بزرگمهرـ در معرض دید عموم خواهد گرفت.
۹- به تمامی عکاسانی که آثارشان به مسابقه راه یابد، یک جلد کتاب سوگواره ( در صورت چاپ ) اهدا خواهد شد.
۱۰- تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است.

گروه داوران: حسین بهرامی، محمدمهدی رحیمیان، سیدحسین صافی
دبیر سوگواره: حمید صف آرا
برگزار کننده: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر

گاهشمار: آخرین مهلت ارسال آثار: ۷ بهمن ماه سال ۸۷
اعلام اسامی پذیرفته شدگان: ۱۶ بهمن ماه سال ۸۷
برپایی نمایشگاه: ۲۶ الی ۳۰ بهمن ماه سال ۸۷

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان انقلاب، روبروی خیابان بزرگمهر، دانشگاه هنر، ساختمان صنایع دستی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر
تلفن: ۶۶۴۶۵۳۳۱-۰۲۱
دورنما: ۶۶۴۶۵۲۹۴-۰۲۱

فرم شرکت در مسابقه