880205.jpg

از روز جمعه چهارم اردیبهشت ۸۸ نمایشگاه عکس صله ابوطالب با عنوان "فرشته" در گالری شیرین افتتاح شده است. صله ابوطالب لیسانس عکاسی خود را از دانشگاه آزاد دریافت کرده و حضور در شش نمایشگاه گروهی و انفرادی از سال ۷۷ تا ۸۴ در کارنامه هنری او به ثبت رسیده است.

ابوطالب در این نمایشگاه ۱۲ عکس رنگی در ابعاد ۷۰×۱۰۵ سانتیمتر به نمایش گذاشته است.

ساعت بازدید از نمایشگاه ۱۱ تا ۲۰ و جمعه از ۱۶ تا ۲۰ است. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.
گالری شیرین: خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی پلاک ۲۲

صله ابوطالب در یادداشت ابتدای نمایشگاه آورده است:

فرشته نمادی از خوبی، خوشبختی و کمک است. واسطه‌ای است بین دنیای مادی ما و دنیای غیر مادی یا باورهای مذهبی ما. این نماد را می‌توان در بسیاری از آثار مهم نقاشان در دوره رنسانس چه به صورت تابلو  و چه به صورت نقاشی‌های دیوارها و سقف‌های کلیساهای اروپا دید.
نمونه‌ای را ذکر می‌کنم به نقاشی معروف رافائل به نام The Sistine Madonna
نماد فرشته را نه تنها در نقاشان اروپایی می‌توان دید بلکه در مینیاتور ایران هم دیده می‌شود و همچنین در عکاسی دوره قاجار یا شروع تاریخ عکاسی در ایران هم شاهد فرشته‌هایی هستیم با بال‌های ساخته شده و پز گرفته در مقابل دوربین عکاسی.
برای من فرشته نمادی است از خوبی و عشق که از جای دیگری جدا از دنیایی که در آن زندگی می‌کنم به زمین آمده است. این تعریف برای من موضوع عکس‌هایم شد. فرشته من یک زن است و آن زن خود من هستم که خودم را در فضاهای معماری و زندگی‌هایی که دیگر نیستند و بلکه خاطره‌هایی از آن به جا مانده، بردم.
شاید این ترکیب با این ایده ریشه در گذشته‌ای دارد که هیچ وقت قدرت فرار از آن را نداشته‌ایم، بلکه این گذشته است که ما را در هر زمان در آغوش گرفته و راه گریزی از آن نداریم چرا که آینده‌ای روشن را در پیش روی خود نمی‌بینیم.