انجمن صنفی عکاسان مطبوعات فراخوان مسابقه عکس ماه اردیبهشت را منتشر کرد.
داوری عکس های ماه اردیبهشت ۱۳۸۸ را آلفرد یعقوب زاده عکاس آژانس سیپا فرانسه، کامران جبرییلی عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس در کشورهای حوزه خلیج فارس و دمیر ساگولی عکاس خبرگزاری رویترز در بوسنی  برعهده دارند و امکان تغییر داوران وجود دارد. بهروز مهری دبیر اجرایی این مسابقه است.

مسابقه عکس ماه در سه بخش زیر برگزار می شود.
عکس خبری
عکس ورزشی
عکس فیچر و زندگی روزمره
عکس ها در سه بخش فوق داوری می شوند و در هر بخش یک عکس به عنوان عکس برتر معرفی می شود.
جایزه ویژه هیات داوران به یک عکس از بین عکس هایی که در سه بخش فوق به موضوع "انتخابات" ارتباط داشته باشند داده می شود.
تنها تک عکس پذیرفته می شود و هر عکاس می تواند چهار عکس در هر بخش بفرستد.
عکس ها باید در طول ماه اردیبهشت گرفته شده باشند. درستی تاریخ عکاسی،  از اطلاعات دیجیتالی عکس تشخیص داده می شود.
دبیران عکس خبرگزاری ها و روزنامه ها می توانند عکس های عکاسان خود را ارسال کنند.
عکس ها باید به صورت فایل  jpg و با طول ۱۵۰۰ پیکسل ارسال شوند. پس از داوری،  عکاسان برنده با تقاضای برگزارکننده عکس خام و اصلی عکس‌های برنده را در اختیار دبیر مسابقه قرار می‌دهند.
مسوولیت زیرنویس عکس‌ها و مالکیت عکس ها بر عهده فرستنده عکس است.
هرگونه تغییر خارج از استانداردهای عکس مطبوعاتی درعکس ها توسط فتوشاپ و نرم افزارهای دیگر پذیرفته نیست. اصلاح رنگ،  کنتراست، تیرگی و روشنی در عکس‌ها در حدی که اصل عکس را تغییر ندهد قابل قبول است.
برای نام گذاری عکس های بخش خبری از حرف N بخش ورزشی از حرف S و بخش فیچر و زندگی روزمره از حرف F استفاده کنید و پس از هر حرف شماره عکس را بیاورید. به عنوان مثال چهارعکس خبری خود را این گونه نام گذاری کنید: N1،  N2،  N3،  N4
فقط عکس های دیجیتال پذیرفته می شوند. توضیحات و زیرنویس هر عکس باید به صورت مجزا و در برنامه word ارسال شود. برای هر عکس اطلاعات زیر لازم است:
چه کسی، در چه تاریخی، در کجا، به چه دلیل، چه می‌کند.
برای راهنمایی بیشتر از نمونه های زیرنویس که در پایان فراخوان آمده است استفاده کنید.
پس از دریافت عکس‌ها تایید دریافت توسط پست الکترونیکی به اطلاع عکاس می‌رسد. در صورتی که پاسخی دریافت نکردید به معنی عدم دریافت آثار شما است.
برندگان در صورتی که عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران باشند می‌توانند از مزایا و جوایز عکس ماه استفاده کنند. در غیر این صورت، برندگانی که حائز شرایط عضویت هستند، پس از عضویت می‌توانند جایزه خود را دریافت کنند.
استفاده و انتشار این عکس‌ها در رسانه‌های چاپی، اینترتی و تلویزیونی منوط به کسب اجازه از صاحبان آثار است. انجمن صنفی عکاسان مطبوعات پس از داوری عکس‌های برنده را به همراه خبر مسابقه برای انتشار، به رسانه‌های عمومی ارسال خواهد کرد.
داوری و انتخاب بر اساس زیبایی شناسی، ارزش خبری و زیرنویس کامل و صحیح عکس انجام می‌شود.
از ارسال عکس‌هایی که با قوانین جمهوری اسلامی و شعائر مذهبی مغایرت دارند خودداری شود.
در مسابقه "عکس ماه" اردیبهشت ۱۳۸۸ عکس‌هایی پذیرفته خواهند شد ( با رجوع به اطلاعات دیجیتالی عکس) که بین ۲۱ آوریل ۲۰۰۹ تا ۲۱ مه ۲۰۰۹ عکاسی شده باشند.
آخرین روز دریافت عکس‌ها دوازدهم خرداد ۱۳۸۸ است
جوایز عکس ماه اردیبهشت:
عکس برتر خبری: ۵۰۰۰۰۰ ریال
عکس برتر ورزشی: ۵۰۰۰۰۰ ریال
عکس برتر فیچر و زندگی روزمره: ۵۰۰۰۰۰ ریال
جایزه ویژه هیات داوران به یک عکس با هدیه چاپ عکس به میزان ۵۰۰۰۰۰ ریال اهداء می‌شود
عکاسان علاقه‌مند می‌توانند عکس‌هایی را که در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ گرفته‌اند به آدرس پست الکترونیک زیر ارسال کنند.
aksemah(at)iranphotojournalists.com

نمونه‌هایی از زیرنویس‌ها:
۱۲ مهر ۱۳۸۷ – علیرضا نیکبخت واحدی، بازیکن فوتبال تیم پرسپولیس و آرش برهانی بازیکن استقلال در حین بازی رفت دو تیم در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در استادیوم آزادی تهران برای تصاحب توپ جدال می‌کنند. عکس : نام عکاس / نام رسانه
۲۰ فروردین ۱۳۸۷ – غلامرضا آقازاده، رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم جشن ملی فناوری هسته‌ای در سالن همایش‌های صدا و سیمای تهران سخنرانی می‌کند. عکس: نام عکاس / نام رسانه
۱۸ دی ۱۳۸۷، جوانان اصفهانی برای عزاداری در مراسم عاشورای حسینی در میدان نقش جهان اصفهان زنجیر می‌زنند. عکس: نام عکاس / نام رسانه
۱۵ دی ۱۳۸۷ – نمازگزاران تهرانی پس از پایان نماز جمعه در محکومیت کشتار مردم غزه در میدان فلسطین تهران شعارهای ضد اسراییلی سر می‌دهند. عکس : نام عکاس / نام رسانه