نمایشگاه عکس «نمایی از عکاسی امروز ایران» شامل شصت و هشت عکس از بیست و یک عکاس ایرانی از روز جمعه پنجم تیر ۸۸ در گالری موزه سلیمانیه کردستان به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه توسط افشین شاهرودی برنامه‌ریزی و تدارک شده و خود وی نیز در این نمایشگاه حضور خواهد دارد. در مراسم افتتاح این نمایشگاه جمعی از چهره های فرهنگی و هنری کرد حضور داشتند. این نمایشگاه تا روز یکشنبه ششم تیر ادامه دارد.
عکس‌های این نمایشگاه توسط شاهرودی انتخاب شده است وی در جریان این نمایشگاه درباره عکاسی امروز ایران و خلاقیت در عکاسی در دانشگاه سلیمانیه سخنرانی‌هایی انجام دهد.
گفتنی است که اخیرا کتاب خاطرات من، ماه، چاه و باغچه مجموعه شعرهای شاهرودی نیز که در سال ۱۳۷۶ منتشر شده بود توسط "مریوان حلبچه‌ای" که چندی است آثار زیادی از شاعران و نویسندگان کردستان و ایران را به فارسی و کردی برگردانده، به زبان کردی ترجمه شده که همزمان با جشنواره منتشر خواهد شد.
بیست و یک نفر عکاسانی که آثارشان در نمایشگاه "نمایی از عکاسی امروز ایران" در سلیمانیه به نمایش در خواهد آمد عبارتند از: هانا کامکار، سحر ارجمندی، سیدمهدی مقیم نژاد، امیرعلی جوادیان، مینا مومنی، حسن غفاری، سعید دستوری، افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، مرضیه خورسند، مریم کیا، سیامک جعفری، آئین شاهرودی، اسماعیل عباسی، زهره صحت، امید مهدیزاده، علی صاحب الزمانی، حمیده شجاعی، مرجان ابوالقاسمی، محمد منصف، سیدمهدی دهدشتی

این نمایشگاه برای آبان ۸۷ برنامه ریزی شده بود که برپایی آن به تعویق افتاد. +