دویچه وله- بنیاد نیدرزاکسن اعلام کرد که جایزه سپکتروم، که هر سه سال به یک عکاس هنرمند اهدا می‌شود، در دور آینده که بهار سال ۲۰۱۱ برگزار می‌شود، به بهمن جلالی عکاس ایرانی تعلق خواهد گرفت.
هیئت داوران بنیاد اطلاع داده است که در آغاز سال ۲۰۱۱ نمایشگاهی از کارهای بهمن جلالی در موزه اشپرنگل (هانوفر) گشایش می‌یابد که طی آن بهمن جلالی جایزه خود را دریافت خواهد کرد.
بهمن جلالی که در سال ۱۳۲۳ به دنیا آمده، از سال ۱۳۴۹ به صورت حرفه‌ای به کار عکاسی پرداخته است.
او در طول نزدیک ۴ دهه، در همه رشته‌ها و با تمام تکنیک‌ها عکاسی کرده است. عکس‌های مستند و گزارشی او از وقایع انقلاب و سپس جنگ هشت ساله با عراق، این وقایع سرنوشت‌ساز را به صورتی مؤثر ثبت کرده است. مجموعه عکس‌های او از انقلاب سال ۱۳۵۷ بهتر از هر گزارش و روایتی، سیر تحولات را بیان می‌کند.

نگاه کاوشگر و خلاق
جلالی با فعالیت مستمر و تجارب پربار خود، به مضامین هنری، تاریخی، سیاسی و اجتماعی بیشماری فرم بخشیده است. دوربین او در ثبت تحولات اجتماعی ایران، زندگی روزمره‌ی مردم عادی و سرنوشت محیط بومی میهنش همواره حاضر و خلاق بوده است. او با دستکاری هنرمندانه عکس‌های دوران قاجار، گذشته را با معنای تاریخی تازه‌ای معرفی کرده است.
جلالی نه تنها با عکس‌های خود، بلکه همچنین به عنوان ناشر و مدرس در معرفی عکاسی به عنوان یک فرم هنری، به جامعه ایران نقش به‌سزایی داشته است. جایزه‌ی نقدی سپکتروم به مبلغ ۱۵ هزار یورو، یکی از معتبرترین جوایز عکاسی در جهان است که به ویژه بر جایگاه عکاسی به عنوان رسانه‌ای مدرن در راستای هنرهای تصویری تأکید می‌کند.