880701_1.jpg


    مراسم اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه ششمین دوسالانه بین‌المللی عکاسی "بشریت: یادمان های نوع بشر" روز شنبه طی مراسمی در سالن باشکوه "نان یو یوان" در باغ زیبای "پان‌یو با‌مو" در گوانگ‌جوی چین برگزار شد.

  در ششمین دوره این دوسالانه معتبر که ۱۶۴۲ عکاس از ۷۸ کشور جهان با ارئه ۳۰۶۲۰ قطعه عکس در شش بخش موضوعی مختلف شرکت کرده بودند، مجموعه عکسی از کاوه بغدادچی+، با موضوع مشاغل سنتی ایران، جایزه برتر عکاسی مستند را در بخش موضوعی "سنت‌های تولید و زندگی" بدست آورد.

       در این دوره همچنین مجموعه عکسی از کریم متقی در مورد مراسم گل‌درمانی در ساحل دریاچه ارومیه در بخش موضوعی "فنون، بازآفرینی، ورزش و آموزش‌های سنتی" و مجموعه‌ای از رضا گلچین کوهی با موضوع زن ایرانی در بخش موضوعی " سنت و پرتره" برای حضور در نمایشگاه برگزیده شده بودند.

     کاوه بغدادچی که به عنوان برنده جایزه و به دعوت هیات برگزارکننده دوسالانه از هفته گذشته به کشور چین سفر کرده است، تنها نماینده‌ ایران در مراسم پایانی بود.

شایان ذکر است که آثار برگزیده این بی‌ینال بین‌المللی عکاسی که از سوی سازمان یونسکو و انجمن ملی عکاسان فولکلور چین و با حمایت مالی کمیته برگزارکننده بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو برگزار شده است، در کتاب نفیسی به دو زبان‌ انگلیسی و چینی به چاپ رسیده است.

     همچنین عکس‌های برگزیده این دوره همزمان با نمایشگاه اصلی، در "منطقه کوهستانی بایوان" که یکی از پربازدیدکننده‌ترین و مهمترین جاذبه‌های گردشگری گوانگجو است و نیز در سالنی در کنار "معبد باستانی هدانگ" در حومه‌ی گوانگجو هم به نمایش درآمده‌اند. 
عکس‌ها و سایت دوسالانه ++++