880901.jpg

۲۴ برگزیده جوان با برگزاری هفتمین دوره «تصویر سال» معرفی می‌شوند.
دومین دوره «جایزه محسن رسول‌اف» در هفتمین گرد‌هم‌آیی بزرگ تصویری ایران، ۲۴ برگزیده جوان دارد که در بخش‌‌های فیلم، گرافیک و کاریکاتور ۹ برگزیده و در شاخه عکاسی نیز ۱۵ نفر در بخش‌های مستند اجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان، نگاهی دیگر – خلاقه – و خبری به‌عنوان برگزیده‌ی نهایی معرفی خواهند شد.
به گزارش دبیرخانه تصویر سال، در ادامه رویکرد ویژه به جوانان در هفتمین گردهم‌آیی بزرگ تصویر سال، جایزه جوانان زیر ۲۵ سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف – هنرمند جوانی که  سال گذشته در سانحه سقوط هواپیما درگذشت – در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، از طریق آرای هیات داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد.

این جایزه که به‌منظور شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، در رشته‌های مختلف هنرهای تصویری درنظر گرفته شده است، امسال نیز از سوی بنیاد فرهنگی هنری «محسن رسول‌اف» اهدا می‌شود. بر این اساس، به نفرات اول بخش‌های هشت‌گانه، تندیس و جایزه ویِژه محسن رسول‌اف به‌همراه دیپلم افتخار و نفرات دوم و سوم هر بخش دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی اعطا می‌شود.

یادآور می‌شود به روال دوره‌های گذشته، موضوع عکاسی از انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان مهم‌ترین رخداد خبری سال، به‌عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده بود که به‌علت عدم امکان ارایه تصویر تمامی ابعاد انتخابات، فعلا دریافت و ارایه آثار در این بخش میسر نیست.

دبیرخانه تصویر سال همچنین تاکید کرد، مهلت ارسال آثار به هفتمین گردهم‌آیی بزرگ تصویر سال تمدید نخواهد شد. بنابراین هنرمندان علاقمند به شرکت در این دوره تنها تا یازدهم آذرماه جاری مهلت دارند که آثار خود را به دبیرخانه «تصویر سال» واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، پلاک ۱۹، طبقه سوم، زنگ بالا تحویل دهند.

فرم‌های شرکت در این گردهم‌آیی نیز در سایت‌های عکاسی akkasee.com، انجمن مستندسازان ایران irandocfilm.org  و پایگاه خبری فیلم کوتاه shortfilmnews.com در دسترس است.
هفتمین دوره‌ی «تصویر سال» به‌مدت سه هفته، از ۱۸ دی ماه تا ۹ بهمن ماه سال‌جاری همچون دوره‌های گذشته، در خانه‌ی هنرمندان ایران همزمان با افتتاح چهار سالن جدید‌الاحداث و ارایه آثار به‌صورت پرینت برگزار می‌شود.

تصویر مربوط به تندیس نخستین دوره جایزه «محسن رسول‌اف» در ششمین گردهم‌آیی تصویر سال است.

توجه: این خبر ساعت ۸ صبح سه شنبه سوم آذر تکمیل و به روز شده است.