عصر جمعه هجدهم دی، پس از ۵۰۰ روز از درگذشت عکاس و طراح جوان، محسن رسول‌اف گالری مدرن به نام این هنرمندافتتاح شد.
گالری محسن در مساحت ۲۲۰ متر مربع دارای ۲۰۰ متر مربع دیوار نمایشگاهی است که به دو سالن بسته و یک سالن باز و اتاق ویژه میکس مدیا که به قابلیت‌های گوناگونی برای نمایش آثار هنری اعم از نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، ویدئو آرت و دیجیتال آرت مجهز است.
افتتاح این گالری مدرن با گشایش نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «دیگری» همراه بود که آثار ۱۸ هنرمند را ارایه داده است.
در آغاز مراسم افتتاح گالری محسن، «احسان رسول اف مدیر اجرایی» این گالری در سخنانی هدف از راه اندازی این نهاد خصوصی حوزه هنرهای تجسمی را ضمن زنده داشت نام «محسن» ارایه نگاه آوانگارد هنرمندان نوگرا و جسور، حمایت از هنر پیشرو و معاصر ایران و رونق بخشیدن به اقتصاد هنر اعلام کرد.
رسول‌اف گفت: گالری محسن در طراحی و بهره‌مندی از تکنولوژی سعی کرده است مطابق معیارهای بین المللی احداث شود و ما امیدواریم با ارایه آثار هنری خلاقه و معرفی هنرمندان نوجو به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم.
در ادامه این مراسم، آیدین آغداشلو در سخنانی راه اندازی گالری محسن را اتفاقی مهم و مبارک ارزیابی و گفت: گالری داری در ایران شغل فرهنگی جوانی است. نخستین گالری در ایران در سال ۱۳۲۸ توسط استاد جوادی پور تاسیس شد و از آن روز گالری‌ها با فراز و فرود کاری قریب به ۶۰ سال است فعالند.
وی گفت: گالری داری با توجه به خصوصیات جامعه ما کاری بسیار دشوار و سخت است و برای نائل آمدن به یک گالری ممتاز به تعاملات گوناگونی نه تنها در عرصه هنر بلکه سیاست، اجتماع، اقتصاد حتی بازارهای جهانی دست یازید.
آیدین آغداشلو با اشاره به تاسیس گالری محسن گفت: اینگونه نام «محسن عزیز» می‌ماند و از این پس در ذهن و خاطره اهالی هنر مانا می‌ماند.
حمید سوری سخنران دیگر مراسم افتتاحیه گالری محسن و نمایشگاه گروهی عکس دیگری بود .سوری گفت: بعد از سال‌ها که هنر معاصر ایران پناهی جز موزه هنرهای معاصر نداشت اکنون نهاد خصوصی آمده اند و هنر معاصر ایران را حمایت می‌کند. رویش این نهادهای خصوصی نظیر گالری محسن که می‌خواهد فراتر از یک گالری حرکت نماید می‌تواند این امید را نوید دهد که حق هنرمعاصر ایران ادا شود.
سوری با تجلیل از نمایشگاه عکس «دیگری» و آثار ارایه شده در این نمایشگاه از فلسفه و مبانی مفهومی دیگری نیز گفت: نمود در آثار هنرمندان جوان نمایشگاه دیگری به مخاطب این ایده را تقدیم می کند که دیگری را غیر خودی و دشمن ندانیم و بدانیم من و شما برای ماندن در اجتماع به دیگری و دیگران نیاز مبرم داریم.
پیش از افتتاح نمایشگاه دیگری، علی اتحاد و مدیر این پروژه در سخنانی با بسط تعریف عکس آن را یک رسانه خواند و توضیح داد مخاطبان در بازدید از نمایشگاه عکس «دیگری»، آثار ویدئو آرت، فتواینستالیشن و … نیز خواهند دید که با توجه به خصلت میان رسانه‌یی هر یک از آنها، آنها را عکس می‌دانند هر یک از این آثار متاثر از زندگی هنرمندان و ماحصل شرایط اجتماعی سیاسی فرهنگی ست که هنرمند با آن دست به گریبان است.
شایان ذکر است نمایشگاه عکس «دیگری» که به عنوان نخستین نمایشگاه در گالری محسن دایر شده است آثار  18 هنرمند را به معرض تماشا گذاشته شده است که تا سی‌ام دی دایر خواهد بود. در این نمایشگاه آثار ژینوس تقی‌زاده، بهرنگ صمد زادگان، سمیرا علیخان‌زاده، سمیرا اسکندرفر، نیما اسماعیل‌پور، نیکو ترخانی، سهراب مصطفوی کاشانی، بهنام کامرانی، کتایون کرمی، باربد گلشیری، فرید امیر علی قاسمی، بابک کاظمی، کاوه کاتب سمرقندی، احمد ذوالفقاریان، ملودی حسین زاده، حامد صحیحی، بهروز راعی و موسیقی جعفری ارایه شده است و علاقمندان می توانند همه روزه از آنها دیدن کنند.
گفتنی ست گالری محسن در خیابان ظفر ( وحید دستگردی ) ،خیابان ناجی، خیابان فروزان ، بلوار مینای شرقی، شماره ۴۲ واقع است.