881218_4.jpg

آثار عکاسی دختران مهاجر افغان شامل ۷۳ عکس رنگی که مهرماه ۱۳۸۸ در گالری راه ابریشم در تهران به نمایش درآمد اینک با حمایت یونسکو در پاریس در معرض دید قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه با عنوان «دختران مهاجر افغان در جستجوی جهان خویش» در گالری اتحادیه کارکنان یونسکو و با همکاری گالری راه ابریشم از ۹ تا ۱۲ مارس برپا خواهد بود.
عکس‌های این نمایشگاه تجربه دختران مهاجر افغان، نادیا پروانی، آنیتا صدیقی، ریتا صدیقی، شمایل صدیقی، آرزو عباسی، پروین عباسی، فریماه غفوری، پروانه نظری، مژگان یعقوبی، معصومه یعقوبی است. این نمایشگاه ارائه بخشی از نتایج پروژه «آفرینش مفاهیم بنیادی سواد (اجتماعی) در کودکان به کمک عکس» است که توسط تعدادی از اعضای کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشجویان علوم اجتماعی و هنر و تحت نظر تعدادی از اساتید عکاسی و علوم اجتماعی در حال اجرا است. این پروژه بخشی است از فعالیت‌های کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران در راستای توسعه پایدار و توجه به جنبه‌های اجتماعی توسعه که تحت حمایت مستقیم اعضای کانون اجرا می‌شود.

881218_3.jpg

همزمان با این نمایشگاه دوازده عکس از حامد یغمائیان با عنوان «زنان؛ قربانیان ماندگار» به نمایش گذاشته می‌شود. عکس‌های این نمایشگاه منتخبی از مجموعه‌ای با عنوان «عکسواره‌های بی‌انجام» فروردین ۸۶ در گالری ماه مهر به نمایش درآمد.