هفتم تا یازدهم خرداد سال ۸۹ آثار فیلم و عکس دانشجویان کشور رقابت می‌کنند.
با تصمیم شورای سیاست گذاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم و عکس دانشجویی، زمان قطعی برگزاری این رویداد هفتم یا یازدهم خرداد ماه امسال اعلام شد.
طبق اعلام روابط عمومی و ستاد خبری این جشنواره، قرار بود این رویداد فرهنگی ـ هنری مختص دانشجویان کشور در روزهای ۲۵ تا ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۸۹ برگزار شود اما به دلیل برخی مشکلات و محدودیت های زمانی، شورای سیاست گذاری در آخرین جلسه کاری خود که روز سه شنبه هفدهم فروردین ماه برگزار شد، با نظر اکثریت اعضای حاضر در جلسه هفتم تا یازدهم خرداد ماه را به عنوان زمان قطعی تعیین کرد.

به گفته سیدحمید همامی دبیر جشنواره ششم، ششمین جشنواره بین المللی فیلم و عکس دانشجویی پس از برگزاری پنج دوره موفق، امسال  نیز ششمین دوره خود را به شکل بین المللی و با میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد کرد. این جشنواره که تنها جشنواره مختص دانشجویان در ایران است، آثار تولید شده توسط جمعیت چهار میلیونی دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی (دانشگاه های سراسری ، آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی ،غیر انتفاعی و… ) را قضاوت و بررسی خواهد کرد. جشنواره در دو بخش فیلم و عکس برگزار می شود.در بخش فیلم آثار در دو بخش «مسابقه داخلی» و «مسابقه بین الملل» قضاوت می شود. در بخش داخلی فیلم ها در رشته های: داستانی، مستند، انیمیشن، تجربی و بخش ویژه مورد قضاوت و داوری قرار می گیرند.
بخش عکس نیز آثار دانشجویان را در زمینه های: مستند اجتماعی،طبیعت، نگاه نو، پُرتره و بخش ویژه مورد قضاوت و داوری قرار خواهند داد.
جشنواره دارای بخشی ویژه نیز هست که فیلم‌ها و عکس‌ها را در زمینه زندگی دانشجویی، اصلاح الگوی مصرف و شهر از نگاه دانشجو مورد بررسی و قضاوت قرار می دهد.
بر اساس این گزارش در بخش بین الملل نیز علاوه بر حضور فیلم سازان خارجی، منتخب فیلم های بتاکم ۳۵ م.م ۱۶ م.م DV و DV cam ایرانی و خارجی رسیده به دبیرخانه جشنواره، توسط هئیت انتخاب داوری و نمایش داده خواهد شد.
طبق مقررارت اعلام شده از سوی دبیرخانه، موضوع فیلم ها در بخش های داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی آزاد است. حداکثر مدت فیلم ها هم ۴۰ دقیقه است و در صورت ارسال فیلم های بلند در بخش جنبی جشنواره نمایش داده خواهند شد.
در بخش عکس نیز آثار ارسال شده می تواند دیجیتال یا نگاتیو باشد و هر عکاس میتواند آثار خود را حداکثر در ۳ بخش از جشنواره شرکت دهد.
گفتنی است آثار ارسالی دانشجویان به جشنواره توسط هیات انتخاب بررسی و به زودی با آغاز فعالیت هیات داوران، این آثار برای قضاوت نهایی در اختیار گروه های داوری قرار خواهد گرفت.