­

890214_3.jpg


ساعت پنج بعد از ظهر جمعه هفدهم اردیبهشت ۸۹ چهارمین نمایشگاه انفرادی آرش حنایی با عنوان «متفرقه‌ها» در گالری آران افتتاح می‌شود.
آرش حنایی درباره نمایشگاهش می‌گوید:
«متفرقه‌ها»  مجموعه‌ای از چند تکه کاراند که هر کدام به روش نمایش و حد معنایی خود محصورند. نه چیزی بیشتر و نه کمتر.
شاید تنها وجه مشترک آثار،  صورتشان باشد، یا این که در امتداد یک دوره کاری شکل گرفته‌اند. حالا عکس باشد یا یک ویدیو، یا هر چیز دیگری. بگذارید برای به سرانجام رسیدن این مطلب یکی دو  گوشه را توصیف نمایم.
 تعداد سیصد و چند عکس ده در پانزده هستند که سعی می‌کنند پرتره‌ای بسازند که تا حد ممکن یک آدم معمولی مثل یک هنرمند را توصیف نمایند. اثری از زیبایی‌های اغراق آمیز تکنیکی یافت نمی‌شود. هر آنچه در واقعیت آشکار است به نمایش در می‌آید. دوربین، دیجیتال است و اتوماتیک دیافراگم و سرعت شاتر را انتخاب می‌نماید. فلاش سر دوربین کمبود نور را جبران می کند. مارک‌ها و رنگ‌های لوازم شوینده و خوراکی‌ها و لباس‌ها و یادگاری‌ها و بطری‌های آب معدنی هم مرا نمایش می‌دهند. همه متعلقات شخصی، هر آنچه می‌ماند و آشکار است یک طرف و نمانده‌ها و نیست‌ها طرف دیگر.
ویدیو داخل یکی از اتاق‌های گالری اسب کوکی را نشان می‌دهد که از دستی بزرگ فراری است. جمله‌ای مدام تکرار می‌شود.
«باید همیشه چیزی برای نشان دادن داشته باشی» ویدیو در جند اپیزد مجزا و بسیار کوتاه موضوع واحدی را تکرار می‌کند: «هنرمند و سفارش دهنده بین المللی» هنرمند که روز به روز دامنه اختیاراتش کوچکتر می‌شود، تن می‌دهد و کم کم تمام می‌شود و سفارش دهنده  که بزرگتر می‌شود، میل و سلیقه مخاطب را تغییر می‌دهد و عرصه را برای هنرمند تنگتر می‌کند.

افتتاحیه ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۹ شب روز های دیگر ۱۱ تا ۷ بعد از ظهر
(جمعه غیر افتتاحیه تعطیل است.)
گالری آران، خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲
­