نمایشگاهی از عکس‌های شایگان ادیم پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت در کافه عکس افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه که ماحصل کنجکاوی‌ها و بازی‌های بصری این کودک ۶ ساله در ۲ سال اخیر است ۱۲ عکس در ابعاد ۴۰×۳۰ سانتیمتر و با موضوعات متنوع از جمله توجه به جزئیات تا نگاه‌های کلی دیده می‌شود، نکته مهم در خصوص عکس‌های به نمایش درآمده این است که این عکس‌ها، حاصل آموزش‌های مستقیم عکاسی نیستند بلکه آزمون و خطای این کودک در تماشای اطرافش است.
از علاقمندان به عکاسی دعوت می شود که از این تجربه بصری تا ۳۰ اردیبهشت (به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۹.۳۰ صبح تا ۹.۳۰ شب در کافه عکس واقع در تقاطع میرداماد برج اسکان طبقه اول شماره ۲۴ دیدن کنند.

تماشای تماشاهای شایگان
در مرحله تماشا کردن مناظر و مرایا، اشیاء و پدیده‌ها، گیاهان و حیوانات و آدمیان از پیش چشم می‌گذرند و به دل و در حافظه نمی‌مانند، نگاه کردن اما قرین اختیار است و انتخاب و در دیدن، انتخاب اصل می‌شود و تدقیق و تعمیق. اما در عکاسی جاری و ساری در گرایش‌هایی از هنر معاصر و به روز، تلاش‌ها و تمایلاتی در دهه اخیر در جهت رجوع از دیدن و نگاه کردن به تماشا کردن دیده می‌شود که مقایسه آن با نگاه بی‌واسطه و نا اندیشیده و آموزش ندیده یک کودک ۶ ساله ما را به مشابهت‌هایی رهنمون می‌شود، شایگان از ۴ سالگی تاکنون و به واسطه یک دوربین کوچک و راحت، تماشاهایش را ثبت کرده است و به یکی از بازی‌های جذاب برای او مبدل شده است، شما را به تماشای تماشاهای شایگان دعوت می‌کنم.

کورش ادیم