سایت عکاسی در طرح‌های بلند مدت خود برپایی نشست‌های عکاسی با موضوع آزاد، دوره‌های آموزشی کوتاه و بلند مدت، کارگاه‌های یک روزه، جلسات سخنرانی و نمایش فیلم‌های تخصصی عکاسی در مراکز استان‌ها و جزایر کیش و قشم را در دستور کار دارد.
برپایی این برنامه‌ها نیاز به آشنایی با عکاسان، علاقه مندان و مخاطبان سایت عکاسی در تمام نقاط ایران دارد تا بر اساس تعداد افراد در هر شهر و استان امکانات مورد نیاز برای هر برنامه تدارک دیده شود.
بی شک بخشی از کارهای اجرایی در هر شهر بر عهده داوطلبین همان شهر خواهد بود تا به عنوان همکار سایت، ما را در برگزاری برنامه‌ها یاری کنند.
در آینده نزدیک فرم ثبت نام برای آشنایی با مخاطبان سایت به تفکیک استان در سایت عکاسی منتشر خواهد شد تا مقدمات کار برای شروع این طرح فراهم شود.

در اولین گام به منظور ارزیابی و بررسی میزان مشارکت و استقبال مخاطبان سایت، اولین نشست سایت عکاسی در جزیره کیش فراخوان می‌شود.
سایت عکاسی به منظور آشنایی و برپایی یک جلسه حضوری و بررسی پتانسیل‌های عکاسی و امکان‌سنجی برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عکاسی، از مخاطبان ساکن در جزیره کیش دعوت می‌کند تا جمعه بیست و پنجم تیر ۸۹ با تکمیل فرم ثبت نام آمادگی خود را برای حضور در نشست سایت عکاسی اعلام کنند.
این نشست نیمه اول مرداد در جریزه کیش برگزار خواهد شد و جمعه اول مرداد زمان و مکان نشست به اطلاع می‌رسد.