890304.jpg

سفر به‌نقاط مختلف دنیا، همواره با خاطرات و شگفتی‌هایی همراه است و هر اقلیم زیبایی‌های منحصر به‌فردی دارد. هر هنرمند ابزاری برای ثبت لحظه‌ها، شگفتی‌ها و زیبایی‌های پیرامون خود دارد. ابزار احمد توکلی دوربین اوست…
عنوان نمایشگاه «چیزها دیدم در روی زمین…» برگرفته از شعر سهراب سپهری است که آثار عکاسی شده ۱۵ سال گذشته‌  او را در بر دارد.
توکلی، در شهر تهران متولد شده و ۲۳ سال پیش به اروپا رفت و تحصیلاتش را در رشته فیلم‌سازی و کارگردانی در سوئد به‌سرانجام رساند و  به‌ فعالیت در این حوزه پرداخت. او کارگردانی، بیش از صدها برنامه تلویزیونی و ساخت فیلم از هنرمندان نامی ‌جهان، عکاسی صنعتی و مد برندهای مطرح جهان را در شناسنامه‌ی کاری خود دارد. تدریس، کارگردانی، فیلم‌نامه نویسی، تدوین و عکاسی در کشورهای مختلف اروپایی، عربی و آفریقای شمالی ازجمله سوئد، انگلستان، تانزانیا، اردن، مصر، قبرس و…  به‌نمایندگی از شرکت‌هایی معتبر جهانی  نیز در کارنامه‌ی حرفه‌یی او ثبت شده است.
در این نمایشگاه که از هفتم خرداد ماه جاری در  دو گالری خانه هنر برپاست، حدود ۵۰ عکس مستند در ابعاد مختلف به‌صورت رنگی و سیاه و سفید به‌تماشا گذاشته می‌شود.
این نمایشگاه‌ تا ۱۸ خردادماه جاری از ساعت ۱۱تا ۲۱ در «خانه هنر» واقع در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره ۱۷۱۶ برپاست.
بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها نیز، به‌رسم همیشه نمایشگاه‌هایی که در «خانه هنر» برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.