890331_1.gif


یک سال دیگر و یک داستان دیگر، همچون گذشته! باز «پرپینیان» مرز فرانسه با اسپانیا، جایی که سالوادور دالی، هنرمند سورآلیست ایستگاه راه آهن آن را مرکز عالم می‌داند، آماده برگزاری فستیوال ‌فتوژورنالیسم می‌شود.


این فستیوال معتبر «Visa pour l’Image» نام دارد و در آن هزاران عکاس خبری، ویراستارعکس، آژانس‌های معتبر سراسر جهان، بنگاه‌های انتشاراتی و عکاسان بزرگ شرکت می‌کنند.


در جشنواره امسال هم، چون سال‌های گذشته برنامه‌ها در چهار بخش ارایه می‌شود. نمایشگاه‌ها، نمایش عکس بر پرده، ملاقات حرفه‌ای‌ها و فعالیت های آموزشی.


نمایشگاه‌ها از ششم شهریور (۲۸ آگوست) افتتاح می‌شود و تا بیست و یکم شهریور (۱۲ سپتامبر) برپا خواهد بود و شامل منتخبی است از کار عکاسان، گزارش‌هایی از جنگ‌ها، طبیعت و محیط زیست، مردم، مسایل مذهبی، پدیده‌های اجتماعی و بزرگترین بلایای روزگار ما.


عکس‌ها از هشت شهریور (۳۰ اگوست) تا بیست و ششم این ماه (۱۷ سپتامبر)، بر پرده نمایش داده می‌شود. این نمایش‌های عصرانه، اتفاقات مهم سال گذشته و موضوعات مسکوت مانده را در بر می‌گیرد.


نشست‌های ملاقات با عکاسان و سمپوزیم‌ها هم که از هشتم شهریور (۳۰ اگوست) تا چهاردهم شهریور (۵ سپتامبر) برگزار می‌شود فرصتی است تا عکاسان مشکلات حرفه‌ای خود را مطرح کنند، درباره مسایلی که با آن درگیراند تبادل نظر کرده و پیرامون آینده شغلی‌شان به بحث بپردازند.


و اما بخش آموزش که اهمیت فراوانی دارد، پس از پایان دیگر برنامه‌ها، از بیست و دو شهریور (۱۳ سپتامبر) آغاز می‌شود و یک هفته ادامه دارد. در این مدت عکاسان و سردبیران حرفه‌ای در مدرسه‌های محلی برای کودکان صحبت می‌کنند و از فتو ژورنالیسم، نمایشگاه‌ها و عکس‌ها می‌گویند.


این جشنواره جوایزی هم دارد که به برترین گزارش‌های خبری و گزارش‌های روزانه اهدا می‌شود. شهر پرپینیان جوایزی به بهترین جوانان فتوژورنالیست و ویراستار عکس در نشریات بین المللی اهدا می‌کند.


حاضرین در این رقابت، خود کاندید نمی‌شود و چهار نامزد هر بخش به انتخاب برگزار کنندگان، معرفی می‌شوند.




اگر علاقمندید در این رویداد شرکت کنید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت چند زبانه فستیوال، مراجعه کنید.


و اگر می خواهید در جشنواره بعدی، نمایشگاه داشته باشید و یا آثارتان در برنامه های نمایش عصرگاهی بر پرده برود، در اینجا اطلاعات لازم را به دست می‌آورید.