مراسم اختتامیه بخش عکس خبری و گزارش تصویری اولین جشنواره جوان ایرانی برگزار شد.
به گزارش سایت دوربین دات نت مراسم اختتامیه بخش رسانه جشنواره ملی جوان ایرانی شب گذشته در کاخ گلستان برگزار شد و نفرات برتر بخش عکس و گزارش تصویری انتخاب شدند.
در بخش تک عکس حامد خورشیدی از مجله همشهری سرزمین من با عکسی از پرورش شتر به مقام اول دست یافت. امیرمسعود ابری عکاس جام جم آن لاین با عکسی از محموداحمدی نژاد و رحیم مشائی دوم شد و آرشیده شاهنگی عکاس جام جم آن لاین و مقداد مددی عکاس خبرگزاری فارس مشترکا سوم شدند.
همچنین از فاطمه بهبودی عکاس خبرگزاری برنا و محمودرضا امیری عکاس صداوسیما و دوربین.نت تجلیل شد.
در بخش گزارش تصویری داوران عکاسی را مستحق دریافت جایزه اول ندانستند و جایزه دوم را به محسن رضایی به خاطر دو گزارش تی شرت های شهدا و خانواده پنج قلو به وی اهدا کردند. همچنین جایزه سوم به میلاد معصومی عکاس خبرگزاری ایرنا اهدا شد.
عبدالله عبدی نسب نیز با گزارش پشت صحنه فیلم استشهادی برای خدا به عنوان سوم دست یافته بود که به دلیل شرایط سنی این عکاس از دریافت جایزه محروم شد.
گفتنی است به نفرات اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه ۵ سکه بهار آزادی، نفرات دوم دیپلم افتخار و ۳ سکه بهار آزادی ، نفرات سوم دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی و نفرات تقدیر شده دیپلم افتخار اهدا شد.
داوری بخش عکس بخش رسانه اولین جشنواره جوان ایرانی بر عهده حیدر رضایی دبیر سرویس عکس خبرگزاری مهر و جاوید نیک پور عکاس کمیته ملی المپیک بود.
در این مراسم بذر‌پاش معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان و جمعی از مسوولین و هنرمندان حضور داشتند.