جمعه چهاردهم آبان ۱۳۸۹ نمایشگاه عکس محمدرضا جهان پناه با عنوان «شبانه» در گالری هفت ثمر افتتاح می‌شود.
عکاس درباره نمایشگاه‌اش نوشته است: «مجموعه عکس‌های نمایشگاه پیش رو که «شبانه» نامگذاریش کرده‌ام، مجموعه‌ایست از دستاورد یک بازیگوشی عکاسانه. تجربه‌ای که به صورتی کاملا خود جوش و صرفا به دلیل کنجکاوی من برای ثبت همزمان ستاره‌ها و آدم‌ها در کنار یکدیگر شکل گرفت. در یک شب پر ستاره که بهمراه چند تن از دوستانم به قصد شبگردی در کوهستان از خانه بیرون زده بودیم، تصمیم گرفتم تا از ستاره ها عکاسی کنم. ستاره ها بخودی خود برایم جذاب به نظر نرسیدند، پس بر آن شدم تا خودمان را نیز به آنها اضافه کنم. به جای استفاده از فلاش دوربین عکاسی، از چراغ قوۀ کوچک دستیم استفاده کردم و نتیجه آن چیزی شد که پیش روی شماست.
نکتۀ جالب این عکس‌ها برای من، زندگی‌ای است که در هر عکس ثبت شده است. چیزی که قابل تکرار نبود. هر بار که تصمیم به تکرار یک عکس گرفتم، هرگز نتیجه مثل قبل نشد. از آنجا که این روزها بیشتر از آنکه عکاسی کنم، به فیلمبرداری فیلمهای غالبا مستند مشغولم، این تجربه را بسیار شبیه فیلمبرداری فیلم مستند یافتم. در فیلمبرداری یک فیلم مستند نیز لحظات قابل تکرار نیستند. پس، در عکاسی‌های مجددم روی این پروژه (که دیگر برایم بسیار جذاب شده بود) به آدم‌های جلوی دوربینم اجازه دادم تا خودشان باشند و تنها کاری که کردم هدایت مسیر حرکت‌هایشان در قاب دوربینم بود و نوری که رویشان می‌تاباندم. تجربه‌ای کاملا حسی و آنی.
محمدرضا جهان‌پناه متولد ۱۳۵۳ در تهران است. سال ۱۳۸۷ از دانشگاه آزاد اسلامی تهران در رشته عکاسی فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۸۰به مدت شش سال به استرالیا مهاجرت کرد و در آنجا در رشته فیلمبرداری ادامه تحصیل داد.
شرکت در چند نمایشگاه گروهی در ایران و استرالیا فیلمبرداری چند فیلم کوتاه و بلند داستانی ساخت فیلم کوتاه و دریافت دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری برای فیلم مستند «آخرین ناخدا» در بیست و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در کارنامه هنری وی ثبت شده است. وی عضو انجمن فیلمبرداران استرالیا (ACS) و انجمن فیلم کوتاه ایران است.
نمایشگاه تا نوزدهم آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری ۷ ثمر، خیابان مطهری کوه نور، کوی پنجم، شماره ۸