دوشنبه هفدهم آبان ۸۹ مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری عکس گرانتر از طلا در محل فرهنگسرای آیینه اراک با حضور  هنرمندان و مسئولین شهر اراک و استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.
در این مراسم حمیدرضا مجیدی دبیر دومین جشنواره عکس گرانتر از طلا به بیان گزارش از روند برگزاری این جشنواره پرداخت.
هنرمندان در طول برگزاری جشنواره از فضاهای شهری، صنعتی و میراث فرهنگی استان مرکزی عکاسی نمودند که این آثار پس از داوری به بهترین آنها جوایزی اهدا گردید. در این مراسم اختتامیه به ۵ عکاس برتر در بخشهای عکاسی شهری، فضای فرهنگی استان و صنعت و معدن تو سط شهرداری اراک، میراث فرهنگی، کارخانه آلومینیم و هپکو جوایزی اهدا شد.
در بخش آلومینیم (محمدامین علم صاحب پور از تهران، آزیتا بیات از کرج، قاسم شیشه گری از تهران، محمد رضایی از ساری و سولماز قدیملوی دریانی از تهران) هنرمندانی بودند که توسط شرکت آلومینیم اراک مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش شرکت هپکو (منصوره معتمدی از تهران، سولماز قدیملوی دریانی از تهران، بهزاد نعمتی از دیواندره و مازیار اسدی از تهران) هنرمندانی بودند که توسط شرکت هپکو مورد تجلیل قرار گرفتند.
هنرمندانی که توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی مورد تقدیر قرار گرفتند (سیدمحمد فاطمی از بندر بوشهر، قاسم شیشه گری از تهران، محمد رضایی از ساری، سولماز قدیملوی دریانی از تهران و وحید قاسمی زرنوشه از قم) و هنرمندان جمشید فرجوند فردا از بیجار، جواد عسگر اوغلی از ارومیه، مازیار اسدی از تهران، نوید ریحانی از اهواز و رضا فلاحی از تبریز هنرمندانی بودند که در بخش شهری توسط شهرداری اراک مورد تجلیل قرار گرفتند.
داوری این آثار توسط حمیدرضا مجیدی و محسن راستانی انجام شد.
همزمان با برگزاری مراسم پایانی دومین جشنواره سراسری عکس گرانتر از طلا، سینا دلشادی رئیس حوزه هنری استان مرکزی اعلام کرد سومین جشنواره عکس گرانتر از طلا در سال ۱۳۹۰ به صورت بین‌المللی در اراک برگزار خواهد شد.