هر سال در دهه فجر فرصتی پیش می‌آید تا عملکرد و دستاوردهای ایران مورد ارزیابی قرارگیرد. هرچند حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده، لیکن دستاوردهای درخشانی را در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی و صنعتی به ثبت رسانده است.
رشد انسان‌ها تنها زمانی پایدار خواهد بود که براساس توانایی‌های آنها باشد.

خانه عکاسان ایران در نظر دارد چهارمین جشنواره عکس ما می‌توانیم را به منظور پشتکار و تلاش مردمان ایرانی و حضور پرشور آنان در عرصه‌های مختلف زندگی و نقش سازنده آنان در پیشرفت‌های علمی، صنعتی، اجتماعی، ورزشی و معنوی کشور که جلوه‌هایی از توانمندی‌های حاصل شده در دوران ۳۲ ساله انقلاب اسلامی است به تصویر بکشاند.
به طور کلی عکس‌هایی مد نظر برگزار کننده است که نشانه‌هایی از زندگی، امید، تلاش فردی و جمعی، همکاری و تعاون در پیشرفت‌های تکنولوژی، صنعتی و معنوی اخلاقی و مادی یا هر کدام از این موارد به گونه‌ای در آن متمایز باشد. این عکس‌ها با شاخصه موضوع طرح شده می‌تواند در حوزه‌های گوناگون عکاسی تهیه شده باشد.
جشنواره عکس ما می‌توانیم بازتاب جلوه حضور جوانان، مردان و زنانی است، که عاشقانه در ساخت تمدن ایران حضوری مؤثر و فعال دارند.

آیین نامه:
۱- شرکت همه افراد در این جشنواره آزاد است و هر شخصی می‌تواند حداکثر ۷ اثر برای شرکت در جشنواره ارسال کند.
۲- عکس‌ها باید روی CD با اندازه حداقل ۲۰ سانتیمتر (ضلع کوچک)، Dpi300 با فرمتtiff یا jpeg ارسال شود.
۳- فایل عکس‌ها را با نام فامیل خود به حروف انگلیسی و شماره و ردیف ۰۱ تا ۰۷ نامگذاری کنید. مثال Amini01_Amini02
۴- ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.
۵- درون CD یک فایل ذخیره کنید که حاوی اطلاعات ذیل باشد.
نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تحصیلات، نشانی دقیق، کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه، ایمیل و نیز عنوان عکس‌ها و تاریخ محل عکسبرداری آنها به ترتیب شماره و ردیف
۶- برگزار کننده حق استفاده از آثار پذیرفته شده را برای خود محفوظ می‌دارد و از این بابت مبلغ پانصد هزار ریال به ازای هر عکس پذیرفته شده به عکاس آن اعطاء می‌کند.
۷- CD آثار پذیرفته نشده عودت نمی‌شود و پس از داوری معدوم می‌شود.
۸- عکس‌هایی که بر خلاف آیین نامه باشند و نیز عکس‌هایی که فاقد اطلاعات خواسته شده درباره عکاس ارسال شوند در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.
۹- ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله پذیرش آیین‌نامه جشنواره است. تصمیم درباره مسایل پیش‌بینی نشده در این آیین نامه بر عهده شورای برگزاری است و به اطلاع عموم خواهد رسید.

نحوه شرکت در جشنواره سراسری عکس ما می‌توانیم
شرکت کنندگان در این جشنواره  CD حاوی آثار خود را مطابق با آیین نامه مندرج در فراخوان مربوطه به صورت حضوری یا پست ارسال کنند منتخب این آثار در نمایشگاهی در دهه فجر به نمایش گذاشته خواهد شد.

هیأت انتخاب و داوری عکس: محمد ستاری، رسول اولیاءزاده، علیرضا کریمی صارمی

گاهشمار جشنواره:
آخرین مهلت ارسال آثار: پانزدهم دی ۸۹
داوری گزینش آثار: بیستم دی ۸۹
مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز: بهمن ۱۳۸۹  

جوایز:
نفر اول: ده میلیون ریال
نفر دوم: هفت میلیون ریال
نفر سوم: پنج میلیون ریال

نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران، تقاطع خیابان حافظ و سمیه، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، خانه عکاسان ایران
تلفن: ۸۸۸۹۵۰۵۴ – ۰۲۱