پردازش فایل‌های RAW در عکاسی مدرن امروزین، جایگاه ویژه‌ای دارد و آموختن دقیق آن برای علاقمندان جدی عکاسی و عکاسان حرفه‌ای یک الزام است. از سوی دیگر ساده‌ گرفتن این مبحث خود باعث مشکلات فراوان دیگری می‌شود.
به جرات می‌توان گفت هر چقدر عکاس در پردازش فایل خام تبحر بیشتری داشته باشد، کیفیت عکس نهایی بهتر و امکان تولید آثار خلاق بیشتر خواهد شد. سایت عکاسی از سال ۱۳۸۳ آموزش مباحث RAW برای عکاسان را طی یک سلسله مقالات آغاز کرد که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت. اما با توجه به تغییرات زیاد در روش‌های پردازش RAW و لزوم تدوین یک مبحث جامع درسی که بتواند تمام نیازهای آموزشی علاقمندان را پاسخ دهد، درس آنلاین پردازش فایل‌های خام در مدرسه آنلاین سایت عکاسی تهیه و برای استفاده مخاطبین سایت آماده شد.

این درس جامع که در سطح مقدمات و متوسط ارائه می‌گردد، دارای مباحث کاملی به صورت مدیا‌های متنی، صوتی و ویدیویی است و امکان ارزیابی آموخته‌های کاربران را نیز دارد.

برای مطالعه اطلاعات بیشتر و ثبت نام در «کلاس پردازش فایل‌های RAW» به اینجا مراجعه کنید.

در مدرسه آنلاین سایت عکاسی علاوه بر کلاس «پردازش فایل‌های RAW»، کلاس‌های «مبانی عکاسی دیجیتال»، «عکاسی HDR: دوره مقدماتی»، «عکاسی HDR: دوره پیشرفته» و «دیستورشن‌ها و خطاهای اپتیک در عکاسی و روش اصلاح آنها» شده است که برای آگاهی از محتوای دوره‌ها می‌توانید به راهنمای ثبت نام در مدرسه آنلاین سایت عکاسی مراجعه کنید.