جهان بشری با همه فراز و نشیب‌هایی که دارد در عصر حاضر دستخوش اقدامات ددمنشانه‌ای از سوی تمامیت خواهان زشت کرداری شده است که جز به منافع خویش نمی‌اندیشند و هیچ موجودیتی را از سایرین نمی‌پذیرند و براستی که طراحان ترور و خشونت غیر این نیت شوم، شرح دیگری ندارند. آنان برای نیات خود حدودی نمی‌شناسند و عموم مردم از هر طیف و طبقه‌ای آماج کینه و عداوت آنانند.
ایران، عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، فلسطین اشغالی و… از زمره بلادی هستند که به یقین بیشتر توجه سلطه جویان شب پرست را به خود معطوف داشته و همواره در معرض بد اندیشان بوده‌اند. اگر چه جفای بسیاری را از این رهگذر تحمل کرده اما همواره مقاوم و مقتدر ایستاده‌اند و مردمانشان خم به ابرو نیاورده و سر بلند تاریخ مانده‌اند.
با استعانت از خداوند رحمان، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسابقه ملی عکس تحت عنوان «تروریسم جهانی» را از نیمه اول اسفند برگزار می‌کند.
هدف:
هدف از برگزاری این مسابقه به تصویر کشاندن چهره پلید و مذبوحانه تروریسم به منظور ایجاد تشویش، نگرانی و ناامنی در جامعه و کشتار انسان‌های بی‌گناه برای رسیدن به مقاصد شیطانی است.

موضوع: تروریسم جهانی ارمغان استکبار شیطانی

شرایط و مقررات:
– این مسابقه در دو بخش برگزار می‌گردد: ۱ – عکس‌های مستند ۲ – عکس‌های خلاقه
– هر عکاس می‌تواند حداکثر ۵ قطعه عکس در ارتباط با موضوع مسابقه به دبیرخانه ارسال نماید.
– آثار می‌توانند فتوشیمی «آنالوگ» (اسکن شده)، دیجیتال، سیاه و سفید و یا رنگی باشند. حداقل عرض عکس‌های ارسالی ۲۰ سانتی‌متر باشد.
– عکاسان متقاضی برای شرکت در بخش خلاقه می‌توانند برای رسیدن به بیانی خاص از برنامه‌های فتوشاپ یا دیگر برنامه‌های رایانه‌ای بصورت فتومونتاژ و… بهره ببرند.
– عکس‌های ارسالی بر روی سی دی در دو فولدر جداگانه و در دو فرمت jpg برای مشاهده هیات انتخاب با دقت ۷۲ dpi و tiff برای چاپ در نمایشگاه و حداقل با عرض ۲۰ سانتی‌متر با دقت ۳۰۰ dpi به دبیرخانه ارسال شود.
– فایل عکسهای خود را در سی دی مانند مثال زیر بیاورید: اگر نام شما به فرض محمد نادری است و در بخش خلاقه شرکت می‌کنید عکس شماره ۵ شما بدین شکل نامگذاری شود: S2 NADERI MOHAMAD-05
– بر روی سی دی نام و نام خانوادگی و شماره تلفن تماس خود را به صورت جداگانه بنویسید.
 (توجه: ارسال نام و نام خانوادگی، آدرس پستی، آدرس الکترونیکی، تلفن، عکس پرسنلی و سوابق کاری با فرمتdoc توسط هنرمند الزامی است.)
– فرم شرکت تکمیل و در فولدری جداگانه همراه عکس‌ها ارسال شد.
– عکس‌های انتخاب شده در اندازه‌های نمایشگاهی چاپ و در زمان اعلام شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
دبیر: علیرضا کریمی صارمی
هیات انتخاب و داوری: دکتر محمد ستاری، محمدمهدی رحیمیان، امیرعلی جوادیان
مهلت دریافت آثار عکاسی: ۱۵ بهمن ماه (تا ۱۵ اسفند ۸۹ تمدید شد)


جوایز:
در بخش عکاسی مستند:
نفر اول: ۱۵ میلیون ریا ل + دیپلم افتخار
نفر دوم: ۱۰ میلیون ریال + دیپلم افتخار
نفر سوم: ۷ میلیون ریال + دیپلم افتخار

در بخش عکاسی خلاقه:
 نفر اول: ۱۵ میلیون ریال + دیپلم افتخار
نفر دوم: ۱۰ میلیون ریال + دیپلم افتخار
نفر سوم: ۷ میلیون ریال + دیپلم افتخار

نشانی دبیرخانه نمایشگاه:
تهران، خیابان کارگر شمالی روبروی پارک لاله، کوچه شهید صدوقی، پلاک ۱۷
کدپستی ۴۱۴ – ۱۴۱۸۵ – تلفن: ۱۱ – ۶۶۹۴۶۹۱۰ تلفکس: ۶۶۴۳۷۲۵۴

[فرم شرکت در مسابقه]