891106_2.gif

کلوپ عکس فوکوس تیم قصد دارد نمایشگاه عکسی در کشور قرقیزستان برگزار کند. ابتدا تصمیم بر این بود که تنها اعضای اصلی کلوپ حق شرکت در این نمایشگاه را داشته باشند. اما پس از تماس‌های مکرر عکاسان غیر عضو کلوپ و استقبال گسترده علاقه مندان از این نمایشگاه بین المللی، تصمیم بر این شد که به عنوان نماینده فدراسیون جهانی عکاسی FIAP، این نمایشگاه را بصورت کشوری برگزار کنیم تا تمامی عکاسان ایرانی فرصت حضور و شرکت در این رویداد مهم را داشته باشند. لذا بدینوسیله فراخوان عمومی شرکت در این نمایشگاه عکس را به شرح ذیل اعلام می‌نمائیم:

شرایط عمومی شرکت در این نمایشگاه:
• تمامی عکاسان ایرانی می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.
• موضوع نمایشگاه آزاد است.
• از ارائه عکس‌های با موضوع سیاسی معذوریم. توجه اصلی به عکس‌هایی است که هنر عکاسی یا فرهنگ و جغرافیای ایران را نمایش دهند.
• هرگونه دستکاری در عکس، اعم از دستکاری و پردازش کامپیوتری تا تکنیک‌های سنتی عکاسی مجاز است.
• مطابق قوانین فدراسیون جهانی عکاسی، هر عکاس می‌تواند حداکثر با چهار عکس در این نمایشگاه شرکت کند. (به عبارت دیگر هر عکاس می‌تواند بین یک تا چهار عکس در این نمایشگاه شرکت دهد.)
• کلوپ عکس فوکوس تیم هزینه شرکت یک عکس اضافه برای ده نفر از شرکت کنندگان را به عنوان جایزه، پرداخت خواهد کرد. این ده نفر به انتخاب آقای علی سامعی، نماینده فدراسیون جهانی عکاسی در ایران و مدیر کلوپ عکس فوکوس تیم، و از بین عکاسانی که عضو کلوپ عکس فوکوس تیم نبوده و با چهار عکس در این نمایشگاه شرکت می‌کنند انتخاب می‌شوند. مبنای انتخاب این ده نفر کیفیت عکس‌های ارائه شده است.
• کلوپ عکس فوکوس تیم تسهیلاتی را برای عکاسانی که عضو اصلی کلوپ هستند (عکاسان عضو فیاپ و یا کسانی که برای دریافت کارت فیاپ اقدام کرده‌اند) به شرح زیر در نظر گرفته است. این عکاسان می‌توانند در صورت تمایل با پنج عکس در نمایشگاه شرکت داشته باشند و بابت شرکت یک عکس اضافه خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. یعنی با پنج عکس در نمایشگاه حضور دارند، اما تنها هزینه چهار عکس را پرداخت می‌کنند و هزینه یک عکس دیگر (شصت دلار)، توسط کلوپ عکس فوکوس تیم پرداخت خواهد شد.
• کلیه آثار پذیرفته شده، در معرض فروش قرار خواهد گرفت و در صورت فروش آثار ۵۰ درصد از مبلغ فروش سهم اسپانسر و ۵۰ درصد سهم عکاس است.
• زمان برگزاری نمایشگاه ماه مارس سال ۲۰۱۱ تعیین شده است.
• آخرین مهلت ثبت نام و پرداخت هزینه‌ها ۲۰ بهمن ماه است.
• در صورت پر شدن ظرفیت نمایشگاه قبل از پایان مهلت ثبت نام، اولویت بر اساس زمان ثبت نام خواهد بود. به عبارت دیگر بر اساس زمان ثبت نام افراد، هرگاه تعداد متقاضیان به حد نصاب رسید، ثبت نام متوقف خواهد شد. بنابراین با توجه به استقبال خوب عکاسان علاقه‌مند، پیشنهاد می‌شود که ثبت نام را به روز آخر موکول نکنید.
• کلیه افرادی که آثارشان مورد پذیرش قرار گرفته است، گواهی شرکت دریافت خواهند کرد.
• تمامی شرکت کنندگان یک CD رایگان که حاوی عکس‌های راه یافته به نمایشگاه و تعدادی عکس از محل نمایشگاه است را دریافت خواهند کرد.
• بدلیل حفظ سطح کیفی نمایشگاه و مطابقت آثار پذیرفته شده با استانداردهای جهانی FIAP، کلیه عکس‌ها توسط آقای علی سامعی، نماینده فدراسیون جهانی عکاسی در ایران و مدیر کلوپ عکس فوکوس تیم، انتخاب می‌شوند.
• نمونه عکس‌های حاضر در نمایشگاه به همراه اسامی عکاسان به عنوان نمونه آثار عکاسان ایرانی برای دفتر مرکزی فیاپ در پاریس ارسال خواهد شد تا در آرشیو فیاپ قرار گیرند.
• پس از پایان نمایشگاه، عکس‌ها برای استفاده در نمایشگاه‌های بین المللی آینده کلوپ در آرشیو کلوپ عکس فوکوس تیم نگهداری می‌شوند.
• افتتاح نمایشگاه با حضور مقامات رسمی کشور قرقیزستان، از جمله وزیر فرهنگ کشور قرقیزستان و سفرای کشور‌های مختلف خواهد بود.
• تصمیم گیری برای موارد پیش بینی نشده بر عهده برگزارکننده است.
هزینه ثبت نام: هزینه شرکت در نمایشگاه به ازای هر عکس شصت دلار می‌باشد.
 این هزینه شامل چاپ عکس، خرید قاب، اجاره گالری، چاپ پوستر، کارت دعوت، تبلیغات و… است. از آنجا که هزینه ارسال عکس‌ها از ایران بسیار بالا بوده و زمان زیادی هم می‌برد، عکس‌ها در قرقیزستان چاپ شده و قاب گرفته می‌شوند.
شرایط ارسال:
هر شرکت کننده برای انتخاب اولیه می‌بایست ۱۲ عدد عکس در اندازه بزرگ‌ترین ضلع عکس ۴۰۰ پیکسل به ایمیل، iranfiap@gmail. com به همراه فرم شرکت در نمایشگاه ایمیل نماید. پس از انتخاب عکس‌ها و تایید کیفیت عکس‌ها برای شرکت در نمایشگاه، با شما تماس گرفته می‌شود که فایل اصلی و قابل پرینت عکس را ایمیل کرده و هزینه شرکت در نمایشگاه را واریز کنید. عنوان ایمیل را نمایشگاه قرقیزستان بنویسید.
از ارسال آثاری که از طریق Email فرستاده نشده باشند معذوریم.
• درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل iranfiap@gmail.com تماس بگیرید.

فرم شرکت در نمایشگاه

خبر تکمیلی: ۲۲ بهمن ۸۹
کلوپ عکس فوکوس تیم برگزار کننده نمایشگاه عکس ایران فیاپ در قرقیزستان اعلام کرد، با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با نوروز، برای نشان دادن جنبه‌های مختلف نوروز در زندگی ایرانیان، بخش ویژه «نوروز» به این نمایشگاه اضافه شد. بنابراین مهلت ارسال آثار تا شانزدهم اسفند تمدید ‌شد تا علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه فرصت کافی برای ارسال عکس داشته باشند. بنابراین نمایشگاه در دو بخش اصلی با موضوع آزاد و بخش ویژه با موضوع نوروز برگزار می‌شود و مهلت ارسال عکس در هر دو بخش تا شانزدهم اسفند است.
نمایشگاه عکس‌های بخش نوروز شامل طبیعت، مراسم و آیین‌های نوروزی، سفره هفت سین، خرید‌های پیش از نوروز، روز سیزده فروردین و … است.