موزه هنر امام علی (ع) با هدف بررسی جایگاه و تاثیر آیین‌ها و مراسم قومی در عکاسی مستند، نشست تخصصی عکاسی مستند اجتماعی با عنوان «قوم‌شناسی و آیین‌ها» را برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی موزه هنر امام علی (ع)، این نشست با حضور حسن غفاری در یکشنبه دهم بهمن ساعت ۱۸ در سرسرای نور موزه برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است در این نشست شاخصه‌های عکاسی مستند اجتماعی با تحلیل و بررسی آثار عکاسان برجسته جهان و ایران و نیز به تاریخچه عکس به عنوان سند و چگونگی پیدایش عکاسی مستند اجتماعی اشاره خواهد شد و نمونه‌ای از عکس‌ها و تصاویر که در آن آثار آیینی و قومی وجود دارد به نمایش گذاشته خواهد شد.
گفتنی است، حسن غفاری، فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد رشته عکاسی از دانشگاه هنر است و هم اکنون به عنوان مدرس دانشگاه و عضو هیات مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی مشغول به کار است.
وی تاکنون بالغ بر ۱۵ نمایشگاه انفرادی و تالیف مقالات تخصصی در حوزه عکاسی مستند اجتماعی و همچنین ده‌ها ورک شاپ عکاسی را در کارنامه خود دارد.
یادآور می‌شود در بخش جنبی این نشست، نمایشگاه عکسی با عنوان میراث محرم که از تاریخ ۳۰ دی ماه در موزه هنر امام علی برپا شده، دایر خواهد بود.
موزه هنر امام علی (ع) در خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ واقع شده است.