891118.gif

سایت عکس آنلاین، دومین دوره «عکس سال ایران» را به منظور نمایش آثار منتخب عکاسان ایرانی در سال ۱۳۸۹ برگزار می‌کند.
در سال ۱۳۸۸ پس از انتشار فراخوان اولین دوره عکس سال ایران، ۱۱۲ عکاس ایرانی آثار خود را برای انتشار در این مجموعه به سایت عکس آنلاین ارسال نمودند که در میان آنها نام عکاسان شناخته شده‌ای چون مجید سعیدی، بهروز مهری، ساتیار امامی، فرزانه خادمیان، یلدا معیری، نیوشا توکلیان، حسین فاطمی و … نیز به چشم می‌خورد. (اسامی شرکت‌کنندگان)
این مجموعه به شکل یک کتاب الکترونیکی و با یاد و خاطره بهمن جلالی و ابوطالب امام منتشر شد و نسخه پی دی اف آن نیز جهت دانلود در اختیار مخاطبان قرار گرفت. (مشاهده و دانلود کتاب ۸۸)
در دومین دوره‌ی این فراخوان در سال ۱۳۸۹، عکس آنلاین از تمامی عکاسان ایرانی دعوت می‌کند در هر یک از بخش‌های خبری، مستند اجتماعی و ورزشی با ارسال ۱ تک عکس (در مجموع حداکثر ۳ تک عکس) در این فراخوان شرکت کنند.
عکس‌ها باید در سال ۱۳۸۹ عکاسی شده باشند و با اندازه حداقل ۱۵۰۰ پیکسل در ضلع بزرگ و با زیرنویس کامل و درست ارسال شوند.
با توجه به حضور بسیاری از عکاسان ایرانی در رویدادهای خبری مهم جهان در کشورهای دیگر، شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس‌های مربوط به کشورهای دیگر را نیز ارسال کنند. اما از عکاسان تقاضا می‌شود با توجه به اینکه این مجموعه با عنوان «عکس سال ایران ۸۹» منتشر خواهد شد، ترجیحا رویدادهای داخلی را در اولویت قرار دهند.
عکس‌های ارسالی باید حاوی زیرنویس با اطلاعات کامل و کافی باشند. اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکسبرداری، اتفاقی که در عکس رخ می‌دهد و هرگونه اطلاعات جانبی را در زیرنویس عکس خود قید کنید. عدم ارسال زیرنویس یا ناقص بودن آن سبب حذف عکس از مجموعه خواهد شد.
نمونه یک زیرنویس کامل: ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ – غلامرضا آقازاده، رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم جشن ملی فناوری هسته‌ای در سالن همایش‌های صدا و سیمای تهران سخنرانی می‌کند. عکس: علی محمدی
تصاویر ارسالی باید حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۳۸۹ از طریق فرم موجود در این صفحه ارسال شوند. به تمامی شرکت کنندگان پس از ارسال آثارشان ایمیلی مبنی بر دریافت اثر بعنوان رسید دیجیتالی ارسال خواهد شد.
عکس سال ایران ۸۹″ غیر رقابتی است، داوری نمی شود و برگزیده نخواهد داشت و عکس آنلاین تلاش خواهد کرد تمام عکس‌های ارسال شده در این مجموعه ارزشمند به نمایش در بیایند لیکن تصاویر غیر مرتبط با موضوع فراخوان منتشر نخواهند شد.
در صورت بروز هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی می‌توانید از طریق این صفحه سوال خود را مطرح کنید.