891208_3.jpg
موزه عکسخانه شهر به مناسبت یکصد و پنجاهمین نمایشگاه عکس خود برگزارمی کند.
سه‌شنبه دهم اسفند، یکصد و پنجاهمین نمایشگاه عکس موزه عکسخانه شهر با عنوان «ایران به روایت کارت پستال‌های تاریخی ۱» افتتاح می‌شود.
مجموعه حاضر منتخبی دیدنی از ۳۰ کارت پستال دوره قاجار است که به همت گروهی از محققین به دقت بررسی، شناسایی و خوانش شده است. سرپرستی گروه را مهرداد اسکویی برعهده داشته و رزیتا انواری، معصومه الماسی ماشک، زینب علیزاده، مژگان الماسیان، دکتر شهرام امینیان، اشکان امینیان، دکتر بابک روح الامینی، دکتر علی کالیراد و محمد غفوری او را همراهی کرده اند.
در معرفی این نمایشگاه آمده است: «در روزگارانی که سفر به سهولت امروزه نبود، دل‌های مشتاق و جستجوگر با پیدایش فن و هنر عکاسی به دنبال پدیده‌ای بودند که همچون رسانه‌های امروزی اخبار و دیدنی‌های اسرارآمیز سرزمین‌های دور را به شکل تصویری برایشان به ارمغان آورد و این معجزه «کارت پستال» بود.»
افتتاح: سه شنبه دهم اسفند ساعت ۱۵ تا ۱۹ نمایشگاه تا ۲۹ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۳ – ۱۴ تا ۱۷ و  جمعه‌ها ۱۰ تا ۱۶ ادامه دارد.
پنج شنبه دوازدهم اسفند، ساعت ۱۱ تا ۱۳ نشست با حضور دکتر فکوهی (انسان‌شناس، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نویسنده، مترجم و رئیس گروه انسان‌شناسی فرهنگستان هنر) با موضوع «کارت پستال: خودمداری و بیگانه گری» و دکتر امینیان (پزشک و محقق در زمینه تاریخ هنر و پژوهش هنر) با موضوع «کارت پستال به مثابح یک رسانه تصویری» برگزار می‌شود.
 موزه عکسخانه شهر، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز