دبیرخانه نخستین جشنواره عکس و صنعت نفت برای سهولت در ارسال آثار عکاسان شرکت کننده در این جشنواره اقدام به راه اندازی سایت اختصاصی، ثبت نام و ارسال آنلاین آثار نموده است.
شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره پس از مطالعه قوانین جشنواره و نحوه ارسال عکس نسبت به ثبت نام و ارسال آنلاین آثار خود اقدام کنند.
عکاسان باید یکی از دو روش ارسال پستی و یا از طریق سایت بصورت آنلاین را انتخاب و آثار خود را برای جشنواره بفرستند. در صورت ارسال آثار از هر دو طریق مذکور فقط آثاری که از طریق سایت و بصورت آنلاین ارسال شده است پذیرفته خواهد شد.
 نخستین جشنواره عکس و صنعت نفت توسط اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در دو بخش مسابقه و جنبی (غیر رقابتی) برگزار می‌شود و عکاسان می‌توانند در هر دو بخش با موضوعات صنعت نفت و دفاع مقدس، صنعت نفت، انسان و کار، صنعت نفت و جلوه‌های تصویری شرکت کنند.
مهلت ارسال آثار ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ اعلام شده است همچنین انتخاب و داوری ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ و افتتاح نمایشگاه و اهداء جوایز به برگزیدگان جشنواره ۳ خرداد ۱۳۹۰ (به مناسبت سالروز آزادی سازی خرمشهر) خواهد بود.
جایزه عکاسان منتخب نخستین جشنواره عکس و صنعت نفت در بخش مسابقه در هر موضوع به ترتیب نفر اول تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و مبلغ بیست و پنج میلیون ریال نفر دوم تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال نفر سوم تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و مبلغ پانزده میلیون ریال و تقدیر از سه نفر با اعطاء لوح افتخار و مبلغ ده میلیون ریال در هر سه موضوع است.[فراخوان]