مسعود زارعیان دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی اعلام کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰۰ اثر در رشته‌های فیلم، فیلم نامه وعکس به دبیرخانه این سوگواره در مشهد ارسال شده است که با پایان یافتن مهلت ارسال آثار در ۳۱ فروردین ماه، این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پس از پایان یافتن مهلت ارسال آثار، موارد دریافتی توسط دبیرخانه سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی ثبت می‌شود، یاد آور شد: پس از آماده سازی آثار بلافاصله داوری آن توسط هیات داوران آغاز می‌شود.
وی به داوران بخش فیلم سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی اشاره کرد واظهار داشت: سیدرضا میرکریمی، مجتبی راعی و احمدرضا درویش سه تن از کارگردانان صاحب نام سینمای ایران آثار بخش فیلم سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی را داوری می‌کنند. هم چنین آثار بخش فیلمنامه را فرهاد توحیدی، حسین ترابی و محمدرضا گوهری فیلم نامه نویسان شاخص کشور داوری خواهند کرد.
زارعیان از سیدعباس میرهاشمی، اسعد نقشبندی، کیارنگ اعلایی، محمدرضا چایفروش و سیدمجتبی خاتمی به عنوان داوران بخش عکس سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی نام برد.
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی هم چنین از برگزاری کارگاه‌ها و نشستهای تخصصی، نمایش فیلم‌های برگزیده و برپایی نمایشگاه از آثار برگزیده در حاشیه برگزاری این سوگواره خبر داد و تصریح کرد: در صورت اتمام کتاب «سینما و عاشورا» نیز در مراسم اختتامیه سوگواره لحظه‌های عاشورایی رونمایی می‌شود. ضمن اینکه مراسم اختتامیه این سوگواره هم با حضور چهره‌های شاخص هنری کشور خردادماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ارسال آثاری از سراسر کشور به سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی و علاقمندی هنرمندان دیگر کشورهای اسلامی برای شرکت در سوگواره ابراز امیدواری کرد؛ با حمایتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دیگر نهادهای مرتبط، سوگواره در سال‌های آینده در سطح بین المللی برگزار شود. [فراخوان جشنواره]

 یادآوری می‌شود؛ سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی در رشته‌های عکس، فیلم و فیلم نامه، خرداد ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره نیز ۳۱ فرودین ماه جاری است.