دبیر نخستین جشنواره عکس «خزر تا خلیج فارس»، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، ویژگی‌ها، پتانسیل‌ها و جلوه‌های ویژه بصری از نگاه عکاسان مطرح کشور دانست.
به گزارش روابط عمومی جشنواره، علی سامعی به استقبال چشمگیر عکاسان مطرح کشور از این جشنواره اشاره کرد و در خصوص محدودیت‌های مکانی که در فراخوان جشنواره عنوان شده گفت: بخشی از شهرهای ذکر شده در فراخوان جشنواره شامل قانون منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی می‌‏شوند. اما به طور طبیعی و عملی این منطقه تاثیرات اقتصادی، صنعتی، تجاری و توریستی خود را بر روی کل شهرستان متبوع خود می‌‏گذارد.
وی افزود: به طور مثال مسافری که وارد یکی از این شهر‌ها می‌شود از تمام امکانات توریستی، تفریحی و تجاری شهر بهره می‌برد، همچنین تمامی ساکنان حتی اگر در محدوده منطقه آزاد و ویژه زندگی نکنند از نظر شغل، درآمد و… تحت تاثیر قرار آن منطقه می‌‏گیرند. در نتیجه محدودیت مکانی مورد قبول برای عکاسی تمام شهری است که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در آن قرار گرفته‌اند و شامل کل استان و شهرهای اطراف نخواهد بود.
تمامی عکس‌های ارسالی باید از جزایر کیش و قشم و شهرهای چابهار، اروند، ارس، انزلی، سرخس، سلفچگان، سیرجان، ارگ جدید، ماهشهر، خرم آباد، شیراز، یزد، امیرآباد، بهشهر، عسلویه، بندرعباس و بوشهر که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در آن‌ها قرار دارند، گرفته شده باشند.
آخرین مهلت دریافت آثار به دبیرخانه جشنواره «خزر تا خلیج فارس» تا دهم خردادماه تمدید شده است.
فرم شرکت در جشنواره، شرایط حضور و آیین‏نامه نخستین جشنواره «خزر تا خلیج فارس» از طریق سایت جشنواره قابل دریافت است.