900310_1.jpg

نمایشگاه عکس‌های مونا بزرگی با عنوان «تن جای رخت آویز» جمعه ششم خرداد در گالری آتبین برگزار شده است.
در این نمایشگاه ۱۴ عکس رنگی با چاپ دیجیتال در ابعاد ۹۰×۶۰ به صورت صحنه سازی ارائه شده است.
مونا بزرگی در این آثار درگیری اولیه با تکنولوژی ظاهر و پوشش را به نمایش گذاشته است. در این عکس‌ها جا لباسی به چشم می‌خورد که هر بار لباس‌های روی آن تغییر کرده و از لباس‌های مختلف پر و خالی می‌شود که هر کدام فرم و شکل خاص و ترکیب بندی‌های مربوط به خود را دارد.
او به رخت آویزجان داده و به آن هویت بخشیده، بدن انسان را در آثار حذف کرده است اما نقش یک انسان را به آن داده است. لباس‌های آویزان شده به آن تن پوشی است که برای آن برگزیده شده است. او خود در این باره می‌گوید: من بدن انسان‌ها را همانند اینجا لباسی در نظر گرفته‌ام و فرم‌ها و استایل‌های مختلفی که در مکانهای مختلف برای خود در نظر می‌گیرند را روی آن قرار داده‌ام تا نشان دهم چقدر این مسائل گذراست و چقدر راحت آدم‌ها عوض می‌شوند. با پوشیدن لباس‌های متفاوت رنگ و روی انسان‌ها در مکانهای مختلف تغییر می‌کند و یک لباس چقدر می‌تواند در عوض کردن وجهه افراد تاثیر گذار باشد و حتی می‌تواند نگاه ما را نسبت به آن‌ها تغییر دهد.
او در این عکس‌ها از لباس‌های سنتی و روسری تا لباس‌های مدرن مهمانی و به روز استفاده کرده است و به شکلی فضای سنتی و مدرن را با هم ترکیب کرده است. هنرمند در این آثار درگیری‌های ذهنی خودش را وارد کرده است بزرگی در این مورد می‌گوید: من لباس‌هایی را در نظر گرفته‌ام که معمولا خودم از آن‌ها استفاده می‌کنم و نشان دادم همه ما در مواقعی هنوز از لباس‌های سنتی استفاده می‌کنیم و درگیری‌های سنتی داریم و در جاهایی هم گرایش‌های مدرن داریم و بعضی اوقات می‌خواهیم از هر دو در کنار هم استفاده کنیم اما می‌بینیم در ‌‌نهایت هیچکدام را نداریم. من در این عکس‌ها دغدغه‌هایی که در زندگی خودم و اطرافیانم احساس می‌کردم را نشان داده‌ام.
او افزود: من در آخرین عکس رخت آویزی کفن پوش را قرار داده‌ام تا نشان دهم آنقدر به بدنمان بی‌توجه شده‌ایم و آن را نادیده می‌گیریم که در واقع فرقی نمی‌کند لباس‌های مختلف بپوشیم یا لباس مرگ را به تن کنیم.
او در این عکس‌ها تیپ نگاری کرده است و هر کدام از لباس‌ها بر روی رخت آویز را می‌توان به عنوان یک پرتره در نظر گرفت که ویژگی‌های شخصیتی یک انسان را نشان می‌دهند و افراد مختلف را به ما می‌شناساند.
فرهاد آذرین مدیر گالری آتبین در مورد عکس‌های مونا بزرگی می‌گوید: عکس‌های مونا بزرگی را دنبال کنید می‌بینید او همیشه درگیر تن است یا بهتر بگویم درگیر حذف تن است. او می‌خواهد از شر تن خلاص شود انگار باری باشد دست و پا گیر که نمی‌داند با آنچه کند.
مونا بزرگی متولد ۱۳۵۸ است. او کار‌شناسی عکاسی خود را از دانشگاه هنر و معماری دریافت کرده است و این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی او در گالری آتبین بشمار می‌آید.
این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۷ خرداد در گالری آتبین دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۵ تا ۹ از آثار دیدن کنند.
گالری آتبین واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ واقع است.