900317_4.jpg

جمعه بیستم خرداد ۹۰ نمایشگاه عکس‌های علیرضا میرزایی با عنوان «تبعید به ساعت گرگ و میش» و رونمایی از کتاب عکس‌های این عکاس در نگارخانه فروهر برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه ۳۱ عکس سیاه و سفید در ابعاد ۷۰×۱۰۰، ۶۰×۷۰، ۷۰×۵۰ و۴۰ ×۳۰سانتیمتر شامل مجموعه «باغ گمشده» و چند عکس دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.
علیرضا میرزایی در یادداشتی بر این عکس‌ها آوره است:
«عکاسی برایم راهیست برای فرار از جریان خودکار رخداد معنا. و در این هزارتوی روزمرگی، این مجموعه تلاشیست بی‌ادعا جهت سعی در به تاخیر انداختن این رخداد. هر چند عکاسی در نهاد خود ارجاعی است به واقعیت اما به زعم خود دوست ندارم واقعیت را آنچنان که می‌بینم یا آنچنان که دوربینم ثبت می‌کند، دو دستی تحویل مخاطب بدهم چه بسا آنچه واقعیست مدام در اطراف ما در حال رخ دادن است و چه ارزان رخ می‌دهد و چه سریع.
عکس‌های پیش رو تلاش و تجربه‌ایست کوچک در جهت تامل در نهاد هستی‌شناسانه ابژه‌های یک باغ گمشده. اشیایی که در این باغ متروک رو به فراموشی می‌روند و در آن‌ها هیچ نمانده است جز ردپای کسی. و او کسی نیست جز انسان غایب.»
علیرضا میرزایی متولد ۱۳۵۵ ارومیه در سال ۱۳۷۴ پس از سپری کردن دوره فیلمسازی در انجمن سینمای جوان ارومیه، نگارش چندین فیلمنامه کوتاه و بلند، نویسندگی کارگردانی و تهیه کنندگی یک فیلم نیمه بلند، ۱۵ سال فعالیت مستمر در زمینه شعر و ادبیات و ۱۰ سال در زمینه عکاسی پرتره، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و منتخب چندین جشنواره را در کارنامه خود دارد.
 گشایش: جمعه بیست خرداد ۹۰، ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۵ تیر از ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری سه‌شنبه‌ها و جمعه ۲۷ خرداد تعطیل است.
موسیقی زنده: مارتین شمعون‌پور
گالری فروهر، بلوار آفریقا، نبش کوچه گلستان، پلاک ۲