مدال و دیپلم افتخار آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا، به علیرضا کریمی صارمی هنرمند عکاس ایرانی اهداء شد.
آکادمی هنرهای زیبای بولونیا معتبر‌ترین آکادمی هنرهای زیبای ایتالیاست که در سال ۱۷۱۱ میلادی تأسیس شده است. ریاست این آکادمی امسال در سالگرد سیصدمین سال تأسیس آن از علیرضا کریمی صارمی کرد تا با حضور و به نمایش گذاشتن مجموعه عکس‌های همسران باد، سیصدمین سالگرد تأسیس این آکادمی جشن گرفته شود. بنابراین با مدیریت و هماهنگی خانم سامینا سید مقدمات کار فراهم و این نمایشگاه از ۷ تا ۲۰ خرداد نمایش گذاشته شد. ۲۰ عکس سیاه و سفید در اندازه بزرگ ۱×۱ متر مجموعه همسران باد که با نگاهی کاملاً هنری به سفالگران روستای کلپورکان در استان سیستان و بلوچستان است، در گالری زیبا و تاریخی این آکادمی که ساختمانی با قدمت بیش از چهارصد ساله است به نمایش گذاشته شده است.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه آدریانو بچیلیری ریاست آکادمی پس از تقدیر و صحبت درباره نوع نگاه عکاسی در مجموعه عکس‌های همسران باد، مدال و دیپلم افتخار آکادمی هنرهای زیبا بولونیا را در سیصدمین سالگرد تأسیس آن به خاطر نگاهی کاملاً هنرمندانه در عکاسی به علیرضا کریمی صارمی اهداء کرد. در این مراسم علیرضا کریمی صارمی درباره تاریخچه عکاسی و ورود آن به ایران تنها پس از ۵ سال از ابداع آن در اروپا یعنی در سال ۱۸۴۴ و تدریس عکاسی در دارالفنون و در مورد دو عکاس ایتالیایی یعنی لوئیچی مونتابونه و لوئیچی پشه که در حدود سالهای ۱۸۶۱ و ۱۸۶۲ به ایران آمده و عکاسی کردند به سخرانی پرداخت. در طول برگزاری نمایشگاه ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی این هنرمند ایرانی و استاد دانشگاه در روز دوشنبه ۹ خرداد Walter Guadagnin از منتقدین و نویسندگان معروف حوزه عکس و عکاسی ایتالیا به نقد و بررسی عکس‌های نمایشگاه پرداخت.
این نمایشگاه تا ۲۰ خرداد ماه سالجاری در گالری آکادمی هنرهای زیبا بولونیا ایتالیا برپا خواهد بود.
علیرضا کریمی صارمی متولد ۱۳۴۲ فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنرهای زیبا در کالیفرنیا آمریکا (فوق لیسانس) و طراح، بنیانگذار و مدیر آژانس عکس ایران است که فعالیت‌های بسیاری در کارنامه خود به ثبت رسانده است. از جمله: مدیر گروه عکاسی خبری دانشکده خبر، مدرس دانشگاه، یازده سال مدیریت جشنواره‌های سینمای جوان، دبیر جشنواره عکس امام رضا (ع)، دبیر سه دوره جشنواره عکس مفاهیم قرآن در فرهنگ ایران، دبیر نمایشگاه عکس بام شکسته بم، دبیرنمایشگاه عکس جوانه‌های بم، دبیرجشنواره عکس فرهنگ ایران زمین، دبیرنمایشگاه بزرگ عکس لشگریان محمد رسول ا… (ص)، دبیرنمایشگاه بزرگ عکس امام آفتاب، دبیرنخستین یادواره عکس یاران حسین (ع)، دبیرپنجمین جشنواره عکس کودک، دبیر بخش عکس اولین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، مدیر هنری نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ۵۳ بینال جهانی ونیز-ایتالیا. برگزاری نمایشگاه انفرادی از آثار عکاسی خود در کشورهای بلاروس، چین، روسیه، فرانسه، سوریه، عکاس برگزیده ایرانی در بخش فرهنگ مسابقه جهانی، مؤلف مقالاتی چند در خصوص عکاسی و چاپ در نشریات مختلف، مؤلف کتاب عکس کلپورکان و همسران باد، تألیف و ترجمه کتاب چارلز لاتویج داجسون پرتره نگار کودک در قرن نوزدهم (آماده چاپ)