یکسال پیش در چنین روزهایی شرکت رسانه‌پرداز ارغوان با اجرای طرحی با عنوان «آژانس عکس جام»  (که در ابتدا نامش این نبود) موافقت کرد.
یکسال پیش در چنین روزی قرارمان این شد که حال که آمده‌ایم با تمام سختی‌ها بمانیم.
یکسال پیش دوستانی مشتاق آمدند; بعضی رفتند و بعضی همچنان مشتاق ماندند.
بعضی دوستانه، بعضی با انتقاد و بعضی با کنایه خوش آمد گفتند.
اکنون که یکسال از آغاز به کار غیر رسمی آژانس عکس جام می‌گذرد، هنرمندانی را می‌شناسیم که تا سال گذشته اگرچه بودند، اما چون وابسته به جایی نبودند، کسی سراغی از آن‌ها نمی‌گرفت.
هنرمندانی که به جز عکاسی دغدغه‌ای نداشتند.
از یکسال پیش تا کنون حتی یک مجوز عکاسی برای عکاسان جام صادر نشد. یک نهاد حتی فرهنگی با عکاسان این آژانس همکاری نکرد. و ما با شرمساری حتی یک کارت شناسایی برای عکاسان تهیه نکردیم چرا که نمی‌توانستیم جوابگوی تبعات آن باشیم. سازمان‌ها و انجمنهای مرتبط و برخی قدیمیتر‌ها نیز بدرستی جام را به رسمیت نشناختند تا خیالمان حداقل از جانب خودی‌ها راحت باشد.
در این میان اما عکاسان، که اگر نبودند جامی نبود و مدیران رسانه‌پرداز ارغوان، با تمام سختی‌ها که عمدتا نیز مالی بود روی از جام برنگرداندند و این آژانس تا امروز توانسته است راهی که در پیش گرفته است را هرچند به کندی پیش برد.
بیشک آغاز به کار و ادامه فعالیت جام مدیون کسانی است که از ابتدا آنرا باور کردند و درهیچ شرایطی دست از این باور بر نداشتند.
دوستانی که آوردن نامشان تنها خسته نباشیدی یکساله است.
همکاران عزیز و گرانقدر: بهروز امامی، میثم کاظمی‌پور، حسام بابایی، جواد آجرلو، احسان فاطمی، طلیعه سخامنش
و عکاسان بزرگوار: آلفرد یعقوب‌زاده، حامد خورشیدی، حامد کریمزاده، محمدرضا سلطانی، علی شایگان، فرزانه خادمیان، آرزو بیات، نرگس تنک بریس، آذین زنجانی، ساغر امیرعظیمی، گلناز بهشتی، مهدی قنواتی، بابک برزویه، قادر عاقلی، علی رفیعی، حسین بهارلو، حمید صادقی، آرشیده شاهنگی، ولی محسنی، سهراب سردشتی، منصوره معتمدی، شاهین کمالی، علی رفیعی، حامد بادامی، سمیه سهیلی، بهنام زرقلمی، نیلوفر سنندجی‌زاده، علیرضا عزتی، آریا جعفری، محمد مهیمنی، ابوالفضل سلمانزاده، پرستو سلیمانی، آرش خاموشی، صبا طاهریان، فرشید تیغه ساز، وحید قاسمی زرنوشه، مهسا جمالی، علی عباسپور، مهرناز محمدی، جاوید تفضلی، حامد نظری، ابراهیم حامدی، آزاده عبدالله‌نژاد، حمید هراثی، هاله حیدری، داود عامری و منصور حقگو که در مقاطع مختلف با جام همکاری کردند.

همچنین مدیریت محترم سایت‌های زوم نیوز، عکس آنلاین، چیلیک، سایت عکاسی و دوستانی که بعضی در انعکاس اخبار جام و بعضی با درج لینک ثابت در سایت‌ها و وبلاگ‌ها از این آژانس حمایت کردند.

بر آنیم که آژانس عکس جام، نه به عنوان یک آژانس بلکه محیطی دوستانه برای عکس و عکاسی باقی بماند.

علی آقاربیع