مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه عکس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران با عنوان «خزر تا خلیج فارس» از روز ۲۸ تیرماه سال جاری در خانه عکاسان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره، این نمایشگاه که آثار منتخب نخستین جشنواره عکس خزر تا خلیج فارس را به نمایش خواهد گذاشت از  ۲۹ تیرماه تا ۶ مردادماه در محل نمایشگاه خانه عکاسان ایران واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برپا می‌شود.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور هنرمندان و عکاسان روز ۲۸ تیرماه از ساعت ۱۷/۳۰ تا ۱۹ در محل مذکور برگزار می‌‏ شود.
ساعات بازدید نمایشگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ خواهد بود.
همچنین در بخش جنبی این نمایشگاه؛ نشست‌های تخصصی با حضور صاحبنظران و کار‌شناسان هنر عکاسی روز پنجم مردادماه؛ سه نشست از ساعت ۱۰ تا ۱۲ – ۱۵ تا ۱۷ و ۱۷/۳۰ تا ۱۹ و نیز یک نشست روز پنجشنبه ششم مرداد ماه و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در خانه عکاسان ایران برگزار می‌شود.
حضور علاقمندان در نشست‌های تخصصی آزاد است.
لازم به ذکر است برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران با عنوان «خزر تا خلیج فارس» در تاریخ ۶ مردادماه و از ساعت ۱۸/۳۰در سالن کنفرانس مجموعه تاریخی ارگ آزادی (ساختمان سازمان میراث فرهنگی سابق) واقع در خیابان آزادی تقاطع یادگار امام معرفی خواهند شد.
نخستین جشنواره عکس «خزر تا خلیج فارس» توسط دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با همکاری «کلوپ عکس و فیلم فوکوس تیم» (نماینده فدراسیون جهانی هنر عکاسی، فیاپ) در تهران برگزار می‌‏ شود.