900518.jpg

نمایشگاهی از عکس‌های کورت هورست، عکاس ۳۹ ساله‌ی اتریشی، از ۱۹ تا ۲۶ مردادماه در گالری شیرین تهران برگزار می‌شود.
قرار است در این نمایشگاه که با همکاری سفارت و انجمن فرهنگی اتریش در ایران برپا می‌شود پرتره‌هایی منتخب از ۵ سال کار وی که از میان ۴ مجموعه عکس انتخاب شده‌اند به نمایش گذاشته شوند. مراسم افتتاح این نمایشگاه چهارشنبه ، ١٩ مرداد ١٣٩٠ از ساعت ١٧ تا ٢٢ در محل گالری شیرین به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، کوچه‌ی سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان ایران با حضور عکاس و سفیر اتریش برگزار خواهد شد.
کورت هورست به سال ۱۹۷۲ در اتریش به دنیا آمده است و ابتدا در رشته‌ی «ارتباطات» تحصیل کرده ولی در سال ۱۹۹۲ در پاراگوئه به تحصیل در رشته‌ی «عکاسی» می‌پردازد و ۴ سال بعد هم یک مدرسه‌ی عکاسی در اتریش تاسیس می‌کند. وی طی دوران کاری خود برنده‌ی چندین جایزه‌ی عکاسی شده و ضمن انتشار ۳ کتاب عکس از مجموعه آثارش در تعداد زیادی نمایشگاه‌ انفرادی و گروهی در اتریش و خارج از آن از جمله در لندن و نیویورک حاضر بوده است. او هم اکنون مشغول تدریس در رشته‌های تاریخ عکاسی و خبرنگاری در دانشگاه هنرهای تجسمی سنت پولیتن است.

همچنین قرار است جلسه‌ی گفت‌و‌گو و نشست با این عکاس اتریشی روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در محل «شهرکتاب مرکزی» واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، نبش کوچه‌ی کلاته برگزار ‌شود.