900614_4.jpg

نمایشگاه عکس‌های خلیل امامی با عنوان «جمعه بازار» ساعت ۱۷ جمعه هجدهم شهریور ۹۰ در نگارخانهٔ میرمیران خانهٔ هنرمندان ایران گشایش می‌یابد.
در این نمایشگاه ۲۳ عکس سیاه و سفید در اندازه ۷۵×۵۰ از جمعه بازار قزوین که طی سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ عکاسی شده است به نمایش در خواهد آمد.
خلیل امامی متولد ۱۳۵۵ قزوین وی از سال ۱۳۸۱ عکاسی مطبوعاتی را دنبال می‌کند و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران است. او حضور در ۱۲ نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد.
مهدی وثوق نیا درباره این نمایشگاه نوشته است: «جمعه بازار محلی است که لوازم و اشیاء کهنه و مستعمل و حتی غیر قابل استفاده در آن به معرض فروش گذاشته می‌شود.
مجموعه عکس «جمعه بازار» با نگاهی مستند اجتماعی طی سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ در قزوین تهیه شده و عکاس آن سعی داشته تا تصویری واقعی از چهره این بازارهای به اصطلاح «سیاه» که بیشتر مربوط به طبقه پایین اجتماعی است را به ما نشان دهد.
در میان عکس‌ها ما با تیپ‌ها و اشیایی آشنا می‌شویم که‌گاه بسیار غریب و ناهمگون‌اند و‌گاه بسیار نوستالژیک. با نگاهی دقیق‌تر به تعدادی از این فروشنده‌ها، در خواهیم یافت که آن‌ها خود را در شمایلی کهنه به ما عرضه می‌کنند تا ما تمایل بیشتری برای خرید این وسایل قدیمی داشته باشیم.»
این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد دارد.
خانه هنرمندان ایران، خیابان ایرانشهر، خیابان بارفروشان، باغ هنر، نگارخانه میرمیران