کیارنگ علایی دبیر جشنواره ملی عکس مشهد، زمان و برنامه‌های مراسم پایانی این جشنواره را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه مراسم پایانی این جشنواره در روز یک‌شنبه بیست و چهارم مهرماه نود در در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار خواهد شد.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: دلیل فاصله زیاد میان داوری آثار تا برپایی مراسم پایانی، زمان طولانی است که بابت انتشار رسمی کتاب جشنواره و مراحل فنی آن صرف می‌شود.
در مراسم پایانی سومین جشنواره ملی عکس مشهد ضمن اهدای جوایز به منتخبین بخش‌های مختلف جشنواره، از کتاب نفیس سومین دوره نیز رونمایی خواهد شد. همچنین در این مراسم آثار منتخب داوران مورد تحلیل قرار خواهد گرفت و فراخوان چهارمین جشنواره ملی عکس مشهد نیز با تغییراتی اساسی اعلام رسمی خواهد شد.
در سومین جشنواره ملی عکس مشهد ۴۱۸۰ عکس از ۶۲ شهرستان به دبیرخانه رسیده است که در این میان شهرستان‌های مشهد، اهواز و شیراز به ترتیب بیشترین تعداد عکس را به جشنواره ارسال کرده‌اند. داوری آثار رسیده بر عهده: افشین شاهرودی، سیف الله صمدیان، مسعود زنده روح کرمانی، کریم متقی، مسعود توجهی، ساسان فهیمی و محمد ادیبی بوده است.
شایان ذکر است برندگان اصلی بخش‌های سه‌گانه سومین جشنواره در طول برگزاری اختتامیه میهمان جشنواره خواهند بود و هزینه‌های سفر هوایی، اقامت و پذیرایی ایشان به طور کامل بر عهده جشنواره خواهد بود. این جشنواره به نفرات اول تا سوم هر بخش و همچنین برگزیده ویرایش تصویر در مجموع هفتاد و پنج میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد کرد.