سلیمان محمودی موفق به کسب یکی از جوایز ویژه‌ی هیات داوران در هفتمین دوره‌ی دوسالانه‌ی بین‌المللی عکس "بشریت: یادمان‌های نوع بشر" شد.

  مراسم اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه عکس‌های برگزیده‌ی این دوسالانه‌ی معتبر بین‌المللی که هر دوره توسط انجمن عکاسان فولکلور چین و با حمایت سازمان یونسکو در یکی از شهرهای این کشور پهناور برگزار می‌شود ۲۵ شهریورماه در شهر کونمینگ مرکز استان یون‌نان در جنوب چین برپا شد.

     در این رقابت بین‌المللی که عکاسانی از سراسر جهان در آن شرکت کرده بودند مجموعه عکسی از سلیمان محمودی با موضوع جشن سنتی دراویش کردستان در بخش موضوعی «جشن‌ها و مراسم سنتی» مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفت و نهایتا موفق به کسب یکی از جوایز ویژه‌ی هیات داوران در این بخش شد.

     سلیمان محمودی که تنها عکاس ایرانی برگزیده در این دوره از دوسالانه بود به دعوت برگزارکنندگان به چین سفر کرد و جایزه‌ی خود شامل تندیس دوسالانه، لوح تقدیر و نیز ۴۰۰ دلار وجه نقد را شخصا دریافت کرد. +
  
    سلیمان محمودی، متولد ۱۳۵۳ در سقز، دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی عکاسی از دانشگاه هنر تهران است و هم‌اکنون به تدریس عکاسی در دانشگاه‌های تبریز اشتغال دارد. +

    شایان ذکر است اثر دیگری از سلیمان محمودی پیش از این در پنجمین دوره‌ی همین دوسالانه در سال ۲۰۰۶ جایزه‌ی بزرگ بخش موضوعی «معماری» را بدست آورده بود و در دوره‌ی ششم نیز که شهریورماه ۸۸ به میزبانی بندر گوانگ‌جو در جنوب‌شرقی چین برگزار شد یکی از جوایز عکاسی مستند در بخش موضوعی «سنت‌های تولید و زندگی» به اثری از کاوه بغدادچی اهدا شد تا ایران در هر سه دوره‌ی اخیر این دوسالانه‌ی معتبر عکاسی مستند در بین برگزیدگان نماینده‌ای داشته باشد.

    این مسابقه با هدف ثبت آداب سنتی و احیای خرده فرهنگ‌های بومی جوامع انسانی سراسر جهان با ‏استفاده از عکس و توجه جهانی به مطالعه، شناسایی، نجات و حفظ میراث فرهنگی در ۶ بخش موضوعی برگزار می‌شود و تنها مجموعه عکس‌ مستند می‌پذیرد.