سفر گروهی عکاسان تبریزی از طرف انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی و با همکاری گروه عکاسان یاد به مقصد روستای زنوزق واقع در ۳۰ کیلومتری شهرستان مرند و منطقه آزاد ارس، صبحگاه روز جمعه، هشتم مهرماه جاری برگزار شد.
این سفر به میزبانی منطقه آزاد ارس، با حضور بیست و چهار تن از هنرمندان عکاس تبریزی برگزار شد.
در این سفر که با هدف عکاسی از مناظر طبیعی، زندگی و معماری روستایی انجام شد، شرکت کنندگان ضمن دریافت بسته فرهنگی و بروشور سفر به منظور تقویت و اشرافیت هر چه بیشتر بر موضوع و موقعیت جغرافیایی مسیر برنامه در نخستین ساعات صبح روز جمعه، در یک شرایط آب و هوایی خاص کوهستانی از اولین روستای پلکانی ایران (زنوزق) به عکاسی پرداختند.
همسفران بعد از عکاسی از روستای زنوزق، بطرف منطقه آزاد ارس حرکت نموده و مورد استقبال مسئولین فرهنگی این منطقه قرار گرفتند.
با برنامه ریزی‌های انجام گرفته گروه فنی سفر، بعد از عبور شعاع ۱۲۰ درجه نور خورشید، عکاسان شرکت کننده در یک شرایط خاص نوری از کلیسای سنت استپانوس (کلیسا خرابه) به عکاسی پرداختند.
با هماهنگی‌های انجام یافته گروه همسفران در مسیر برگشت جلفا به مرند ضمن عبور از کنار رود زیبای مرزی ارس، از نمازخانه چوپان دیدار نموده و از این اثر تاریخی به عکاسی پرداختند.
از مهم‌ترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی «انجمن عکاسی بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی» شناسایی استعداد‌ها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره‌های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی‌های روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
جواد آقاجان‌نژاد، پروین بهرامی، جواد بهمنش راد، محمد پارچه فروش، رضا توکلی، حسین جاودانی‌پور، بهروز جعفری، همایون حسن‌زاده، مقصود سامع سردرودی، سیدحسن سید ذوالفقاری، بابک شعبانی، محمد علیپور شهیر، هادی فائزی، رضا فلاحی مطلق، وحید فلاحی مطلق، ملک ناصر قربان‌زاده، عبداله قریشی‌زاده، حمید قند ریز، سحر کیانی، محمدرضا محمدخانلو، فروغ محمد‌زاده، علیرضا ناجیان، بهروز نوری و رامین نوری عکاسان حاضر در این سفر بودند.
در پایان سفر ضمن تقدیر از آقای سلمانی جهت انجام امور اجرایی سفرهای قبلی، از ملک ناصر قربان‌زاده، جواد بهمنش راد، سحر کیانی و محمد علیپور شهیر با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.