900711_2.jpg

 «آذربایجان سرزمین زیبائی‌های ایران» در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز رونمایی شد.
کتاب «آذربایجان سرزمین زیبائی­های ایران» مشتمل بر آثار عکاسی هنرمندان عکاسی آذربایجان شرقی در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
این کتاب که به کوشش کمال شب­خیز توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی منتشر شده است؛ همزمان با نهمین نمایشگاه بین­ المللی کتاب تبریز عرضه شده است.
کتاب یاد شده در قطع خشتی و شمارگان ۳ هزار نسخه به قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه گردیده است و در نمایشگاه کتاب با تخفیف ۲۵ درصدی به علاقمندان عرضه می‌­ شود.
در این کتاب آثاری از کمال شب­خیز، رضا زینالی، وحید واحدیان، امیر رضا برهانی، یوسف نوریان، آرش شادمند، مسعود صامع سردرودی، رضا پورکاظمی، جواد بهمنش راد، محمد رضا امتنانی، لیلا طهماسبی، آیدین تبریزی، محمود ختایی، پریسا کرم‌نژاد، رضا فلاح مطلق، بابک شعبانی، داود دادستانی، مهران چراغچی، چنگیز امیر محمدیان، میر عباس آل یاسین، مرتضی عبادالهی، هادی فائزی، حسن وحدا نی، فرهاد طالبی چایچی، مریم بهمنی، مجید فره‌مندی، رضا رضاوند، محمد علی سلمانی، رضا زینالی، مرتضی مرتضوی و فریبا فرهنگی ـ به زیور چاپ آراسته شده ­اند.


شهرام خدایی سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی مقدمه ­ای به شرح زیر در کتاب مذکور مکتوب ساخته است:
بنام آفریننده­ ی زیبائی­‌ها
کتاب ارزشمند «آذربایجان سرزمین زیبائی­‌ها» مجموعه تصاویر و عکس­های مربوط به زیبائی­های طبیعت شگفتی­ آفرین و آفرینش­های زیبای خداوند متعال که خود زیباست و زیبائی­‌ها را دوست دارد، در دسترس قرار گرفت. انتشار این کتاب برگ زرّین دیگری بر اوراق درخشان فعالیت­های حیطه هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی افزود.
آنچه در این مجموعه جمع آوری شده، نشان دهنده گوشه­ای از طبیعت زیبای آذربایجان است که خود جلوه­ای از تجلّی کمال و جمال خالق زیبائی­هاست و آن چیزی است که روح و ذهن انسان الهی از تماشای آن سیری ناپذیر است، چرا که این زیبائی است که ذهن انسان الهی و انسان زیبا دوست را کوک می‌­ کند به زخمه و نوا و رنگ و…
مجموعه­‌ای را که پیش رو داریم گزینشی از بین بیش از ۳۰۰۰ عکسی است که به حوزه هنری واصل شده بود و برخود می‌­ بالیم که فضایی مهیا شد تا استعدادهای جوان استان گوهرخیز آذربایجان شرقی در کنار استادان بنام استان، این مجموعه ارزشمند و فاخر را جمع ­آوری کنند و در این میان جا دارد از مساعدت و تلاش­های استاد کمال شب­خیز که رابط حوزه هنری با هنرمندان این مجموعه بوده و هماهنگی‌های لازم برای جمع آوری آثار و آماده­ سازی و چاپ توسط ایشان انجام گرفته، تقدیر و تشکر کنیم.
قطعاً افتخار این حرکت و نماد و نمود فرهنگی متعلق به جوانان خلاق و کوشا و هنر آفرین این مرزو بوم است. هر چند مدیران و کارگزاران عرصه فرهنگ نیز سهمی از این افتخار فرهنگی را خواهند داشت. چرا که بزرگوارانی در جمیع معاونت­های محترم استانداری استان آذربایجان شرقی راه را هموار کردند تا از محل اعتبارات خاص ارتقاء شاخص­های فرهنگی استان و از محل اعتبارات فرهنگی سفرهای ریاست جمهوری این مهم فراهم آید که اجرشان با خالق زیبائی­‌ها خواهد بود. انشاءا…

حوزه هنری آذربایجان شرقی در تجربه­ ی حاضر با تکیه بر تجربیات گذشته و گذشتگان و رعایت نظرات و راهنمائی­‌های بزرگان و صاحب نظران، نگرشی دیگر گونه به کارهای پیش رو خواهد داشت و در ‌‌نهایت بر خود وظیفه می‌­داند که به این بسنده نکند و همواره در رشد و اعتلای هنرمندان خود به عرصه­‌های عالی­‌تر و رفیع­‌تر بکوشد و پایگاهی باشد برای ترفیع جایگاه فرهنگ و هنر اصیل میهن عزیز اسلامی­مان.