900722_1.jpg

نمایشگاه عکس افروز هوشنگ با عنوان «مهر هستی» جمعه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۰ افتتاح می‌شود.
در مراسم افتتاحیه رضا نوربختیار پیشکسوت عکاسی اصفهان و افشین شاهرودی مدیر مسئول فصلنامه عکاسی خلاق حضور دارند.
نمایشگاه تا ۲۷ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری آرته واقع در خیابان آپادانا اول، کوچه شهید عابدینی (شماره ۱۸)، بن بست اول سمت راست افتتاح خواهد شد.

افروز هوشنگ در مقدمه نمایشگاه آورده است:
 «من به قصد دیدن رودخانه‌ها و کوه‌ها به گرد جهان گردیده‌ام برای این سفر‌ها بهای زیادی پرداخته‌ام. به راه‌های دور رفته‌ام و بسیار چیز‌ها دیده‌ام، اما من فراموش کردم:
قطره شبنمی نشسته بر علفی، درست جلوِ خانه‌ام. قطره شبنمی که انعکاس تمامی جهان را در خود داشت.» (تاگور)
مهر ورزیدن به مهر هستی در دل تمام ذرات عالم نهفته است. این‌‌‌ همان عشق فراگیری است که حافظ آن را تنها فریاد رسِ آدمی می‌داند:
عشق دردانه است و من غواص و دریا می‌کده
سر فرو کردم در آنجا تا کجا سر بر کنم
این مجموعه بیش از آنکه حاصل علاقه‌ام به ثبت تصویر باشد حاصل عشقی ست که به طبیعت دارم. عشقی که از آن هستی می‌یابم، از دام و دانهٔ دنیا‌‌‌ رها می‌شوم، در عمق هستی غرق می‌شوم، جلوه می‌یابم و بالا می‌روم. من از هر آنچه در پیرامونم می‌بینم، عکس می‌گیرم. می‌خواهم هر لحظه را چنان زندگی کنم که گویی آخرین لحظه است، لحظه‌هایی که احساس می‌کنی دنیا متوقف شده و آن لحظه‌ها برای همیشه در ذهن و خاطرات ماندگار شده است. چیزی شبیه جاودانگی در عین فنا. لحظه‌هایی که آدمی را به فضایی آرمانی می‌برند. لحظه یی برای زندگی در اکنون ماندگار، ‌‌‌ رها از گذشته و آینده. یک زمان حالِ خیامیِ بی‌ابتدا و بی‌انت‌ها، سزاوار برای زیستن و دل به مهر هستی بستن. زیرا:
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
وین حرف معما نه تو خوانی و نه من
هست از پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
دم را غنیمت شمردن، خود جوشی و خود انگیختگی، این آن چیزی است که ارزش زندگی را دارد و ذهنی روشن برای دیدن و درک راز و رمزهای کوچک زندگی فراهم می‌آورد، همچون قطره یی، گلی، نهالی… و این عجائب کوچک و به ظاهر کم اهمیت به‌‌‌ همان اندازه بیدار کننده ذهن و جان آدمی است که ستارگان و کهکشان‌های آسمان.
خوشبختی یعنی رویت و احساس همین رمز و رازهای کوچک زندگی.