900727.jpg

سومین جشنواره ملی عکس مشهد به پایان راه خود رسید و با برگزاری جشنی باشکوه برگزیدگان خود را در موضوعات مختلف جشنواره معرفی کرد.
در برپایی این جشنواره که مدیریت امور هنری شهرداری مشهد آن را برگزار می‌کند نهادهایی چون کانون هنرمندان خراسان، انجمن عکاسان خراسان رضوی و فرهنگ‌سرای جهاد دانشگاهی مشهد همکاری داشتند. جشنواره‌ای که با رویکرد مستند شهری در بخش‌های شهر رضا (ع)، مناظر شهری، زندگی روزمره و آلبوم‌های خانوادگی سعی در مستند کردن تمامی رویدادهای شهری دومین کلان‌شهر مذهبی جهان دارد.
برپایی سه اردوی شهری برای عکاسان مشهدی و عکاسان منتخب شهرستان‌ها به همراه برگزاری چهار کارگاه علمی منتج به ارسال ۴۱۸۰ عکس به دبیرخانه این جشنواره شد.
هیات داوران مشتمل بر: سیف الله صمدیان، افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، کریم متقی، مسعود توجهی، ساسان فهیمی و محمد ادیبی در بخش مسابقه، و مهدی رضوی در بخش ویرایش تصویر کار قضاوت بر عکس‌های رسیده را انجام دادند.
در ‌‌نهایت در عصر روز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ سالن فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد مملو از عکاسان علاقه‌مند از گوشه و کنار ایران بود به گونه‌ای که تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان به صورت ایستاده در سالن همکف و بالکن، مراسم را تا انتها دنبال کردند.
۸۵۰ میهمان در این مراسم حاضر بودند تا از نزدیک برگزیدگان نهایی این جشنواره را بشناسند.
در این مراسم هادی مظفری (رییس ستاد جشنواره)، کیارنگ علایی (دبیر جشنواره) و سید مجتبی خاتمی (مدیر اجرایی جشنواره) درباره کم و کیف این جشنواره سخن گفتند.
نمایش ویدئو‌های متعدد از مراحل مختلف جشنواره بر جذابیت‌های این مراسم افزوده بود، همچنین نمایش ویدئویی که در آن تمامی لحظه‌های داوری از آغاز تا پایان توسط یک دوربین عکاسی ثبت و ضبط شده بود و بدین ترتیب تماشاگر تمام داوری این جشنواره را با سرعت زیاد تماشا می‌کرد مورد استقبال شدید حاضرین در سالن قرار گرفت.
در پایان این مراسم کتاب نفیس جشنواره رونمایی شد و به تمامی عکاسان شرکت کننده در جشنواره اهدا شد.
لازم به ذکر است در این مراسم که اجرای آن را یاسین حجازی بر عهده داشت، علاوه بر هیات داوران، بسیاری از اساتید، پیشکسوتان، معلمان عکاسی مشهد و تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی کشور حضور داشتند.

برندگان نهایی این جشنواره به شرح ذیل است:
در بخش شهر رضا (ع):
نفر اول: هما نجاریان از مشهد، نفر دوم: منصوره معتمدی از تهران، نفر سوم: احسان قنبری فرد از شیراز، تقدیر از: مهدی مصباحی از مشهد
در بخش مناظر شهری:
نفر اول: سهیل دولت آبادی از مشهد، نفر دوم: زهره ولی‌پور از مشهد، نفر سوم: محسن اسماعیل‌زاده از مشهد
در بخش زندگی روزمره:
نفر اول: حامد کلاهچیان تبریزی از مشهد، نفر دوم: نازنین طباطبایی یزدی از مشهد، نفر سوم: صادق ذباح از مشهد، تقدیر از: محسن بایرام‌نژاد از تبریز و میعاد آخی از اهواز
جایزه ویژه بهترین ویرایش تصویر: میعاد آخی از اهواز
تقدیر به خاطر بهترین بسته بندی در ارسال آثار: میثم امانی از تربت حیدریه
در پایان این مراسم کیارنگ علایی تندیس ویژه این جشنواره را به خاطر کمک به پیشرفت عکاسی در مشهد به هادی مظفری مدیر امور هنری شهرداری مشهد تقدیم کرد.

بازتاب‌ها: وبلاگ منصوره معمتمدی +  – وبلاگ سید مجتبی خاتمی +  – کیارنگ علایی +